Stories: The Path of Destinies – Rókaró

TESZT – Könyvbe illő meseként próbál a róka nem karót kapva akciózni. A kanadai Spearhead Gamesről nem sokat hallottunk idáig, de ezzel a játékkal talán sikerült is belopnia magukat a szívünkbe. Reynardo döntésekkel kínál újrajátszhatóságot… viszont megéri-e játszanunk még egyszer?

Egy könyv, egy ex-kalóz róka, egy gonosszá változott békacsászár és hollók. Ez az alapkoncepció. Szerencsére több van a keret mögött, hiszen Reynardo nem csak egy alap, unalmas na-akkor-most-megmentem-a-világot történetben vesz részt. Ha mégis csak ilyen lenne, akkor is korrekt véleménnyel lennék a narratíváról, hiszen nagyon jó lett a megvalósítása. Az pedig, hogy ezen felül nem egy alkalommal döntéseket kell hoznunk, hogy miként folytatódjon a sztori, bizony nem csak az újrajátszhatóságot, hanem magát a végkimenetelt is befolyásolhatja, a szereplőkről nem is beszélve. Kitűnő ötlet.

A grafikáról nekem valamiért első blikkre a Dragon Quest Builders jutott az eszembe, holott neki semmi köze nincsen a Storieshoz.

Paróka

(Hányszor fogok még rókás szóviccel élni?) Mindenesetre a játékmenet azokat szólítja meg, akik egyszerű, de szórakoztató akcióra számítanak. Akció-RPG, de nem büntető, ám mégis jutalmazó stílusban (Dark Souls III), illetve szintén nem több tíz órára a monitor elé ragasztó megközelítésben (The Witcher 3) – ez egyszerre jó és rossz is lehet. Rossz azoknak, akik talán nem játszottak régebbi játékokkal, ám jó egyrészt azon kontrollert ragadóknak, akik nem akarnak nagyobb tutorialt igénylő szórakozást, másrészt pedig azoknak is szól a Stories: The Path of Destinies, akik emlékeznek a múltra.

Mégis, van egy kis modern megközelítés itt. Reynardonak négy féle kardja van, ezeket kombinálva lehet egyrészt ütős kombókra gyúrni, másrészt így kell túlélni (nyugi, a játék gyakran ment!). Ezeket a drágakövek nyomhatják tovább. Nekem például a biztonsági játékmenet volt a nyerő, így olyan megoldásra álltam rá, hogy energiát nyerjek vissza minden egyes sikeres győzelem után. (Elvégre itt a gyilkosság kifejezés nem éppen jó, nemsokára mondom is, hogy miért.) Ja, a kardok ajtókat is nyitnak ám! A titkok között elszórva láthatunk naplórészleteket is a békacsászár írásaiból, így egy kis háttérsztorit is nyújtva a felfedezőknek.
De a rókák élete nem csak harc és mese, mert itt van a csúf, gonosz Hókuszpók helyett néhol egy kis lopakodás is. És bakker, korrekt módon időzítették be ezeket! A szakadékok sem jelenthetnek akadályt Reynardonak, hiszen átcsáklyázhatja magát felettük.

A grafikáról nekem valamiért első blikkre a Dragon Quest Builders jutott az eszembe, holott neki semmi köze nincsen a Storieshoz.

Fox populi, fox dei

A grafikáról nekem valamiért első blikkre a Dragon Quest Builders jutott az eszembe, holott neki semmi köze nincsen a Storieshoz. Ennek ellenére színekkel teli, üde, korrekt látványvilágot prezentál számunkra a Spearhead Games alkotása. Visszatérve a gyilkolós gondolatmenetemre, nincs olyan erőszakos látvány a játék során, hanem ez olyan cím, amit fiatalabbaknak is odaadhatunk. Az audió milyen? Szintén nem rossz: a narratíva szintén jól kidolgozott; a könyvből való olvasás, a karakterek itt-ott karcos, humoros megszólalásai szórakoztatóvá tudják tenni az élményt.

Az élmény sajnos mégsem tökéletes… a PS4-es változat ugyanis (annak ellenére, hogy Unreal Engine 4-et alkalmaz!) nem csak a 30 FPS alá képes leesni, de néhol még ki is akadhat. Kár érte, ugyanis ez az egyik gondja a Stories: The Path of Destiniesnek. A másik az, hogy néhol glitches. Valahogy egyszer belefutottam egy falba és nem tudtam visszajönni, ami egy kicsit hülyén jött ki. A másik, és ez már komolyabb probléma az újrajátszhatóságból fakad. Többször is végig kell tolni a stuffot, hogy a valós befejezésig eljussunk, így a játékmenet unalmas lesz egy idő után pláne úgy, hogy nincsenek bossfightok.

A grafikáról nekem valamiért első blikkre a Dragon Quest Builders jutott az eszembe, holott neki semmi köze nincsen a Storieshoz.

Nem fox csalódni

A játék viszont nyomott áron jött ki. 3390 forint. (US Storeon 15 dollár.) Ennyit viszont szerintem megér! Remélhetőleg kijavítják a stabilitást, mert ha az rendben van, akkor egyszer legalább ajánlom végigjátszani, hiszen a Stories: Path of Destinies egy élvezetes, szórakoztató és jól előadott történet, ami nem akar extrém bonyolult lenni, viszont a földhözragadtsága szimpatikussá teszi. Lehet, hogy ez is egy ingyenes PS Plus cím lesz majd egy idő után, akkor viszont már tényleg semmi sem tarthat vissza egy végigjátszástól. A róka nem a kukában, hanem a PS4-ben végezte. (PC-n ajánlott a kontroller használata.)

-V-

Pro:

+ A történet és annak előadása remek
+ Látványra egészen megszerethető
+ Olcsó mulatság!

Kontra:

– Sajnos technikailag röcög
– Játsszuk újra, és újra, és újra…?
– Miért nincsenek bossfightok?


Kiadó: Spearhead Games

Fejlesztő: Spearhead Games

Stílus: Akció-RPG

Megjelenés: 2016. április 12. (PS4, PC)

Stories: The Path of Destinies

Játékélmény - 6.2
Grafika - 8.1
Történet - 9
Zene/Audio - 8.4
Hangulat - 6.3

7.6

Róka lopta kard sújtotta béka. Jó ez.

User Rating: 3.55 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu