A Crysis konzolokon is megjelent – de nem mindegyik felvonás! (A Warhead lenne a kivétel, amit ráadásul a budapesti Crytek stúdió fejlesztett.) A Crytek viszont szintén belépne a kurrens generációs portolás trendjébe.
A 2007 végén PC-re, majd 2011-ben PS3-ra és X360-ra egy újabb iterácójú CryEngine-nel készült játékot nem tartják kizártnak, hogy PS4-re és X1-re kihozzák. A DSOGamingnek adott interjújában Rok Erjavec technikai rendező azt mondta, hogy nem lehetetlen a portolás kivitelezése, de most másra koncentrálnak. (Pl. VR-témában vannak most nyakig a crytekesek, mint a The Climb és a Robinson: The Journey.)
2007 végén a Crysis nem kevés késés után elképesztő látványvilágot produkált PC-n, amit ha képesek lennének a két kurrens konzolra megvalósítani, nem lenne rossz. Talán az Electronic Arts, a kiadó úgy dönt, hogy hozzájuk hajít egy kisebb pénzköteget, ha nekiállnak a munkálatoknak.