Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan – Hátára borult teknős

TESZT – A PlatinumGames mostanában az Activisionön keresztül licenszelt játékokat is készít nyomottabb árkategóriában. A Korra után tavaly ősszel a Transformershez nyúltak hozzá, most viszont a Magyarországon Tini Nindzsa Teknőcök néven megismert franchise került sorra. A Transformershez hasonló gondok állnak fenn ezzel a játékkal is.

 

Négy óra harminchárom perc után már végigértem a játékon. Első látásra. Normal szinten. Egyetlen alkalommal „feküdtem ki”. Jó, ott a Hard és a Very Hard is, de ez wow. Persze nem kellene ilyen durván in medias res kezdéssel élnem, úgyhogy hadd regéljek bővebben arról, mit is gondolok a Teenage Mutant Ninja Turtles-játékról…

A Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan több ponton is kidolgozatlan lett.

Négy!

A Teenage Mutant Ninja Turtles legújabb játékának egy jó gondolata van: mivel négy teknőcből áll a csapat, online összeülhetünk négyen játszani. És már itt bele is köthetek a Mutants in Manhattanbe: nem lehet offline kooperatívan tolni a játékot. Könyörgöm, még a LEGO játékok is lehetőséget adnak a „couch co-op”-ra, de ez nem! Ehh, oké.

A történet tökéletesen beleillik a képregények stílusába. Jön Shredder és Krang, akik át akarják venni a hatalmat a világ fölött, ehhez igénybe veszik Bebop, Rocksteady, Slash és Wingnut szolgáltatásait, a pizzát faló páncélosoknak meg meg kell állítania az egész hajcihőt. Ezzel nincs is problémám, sőt, csak az, ahogy ez véget ér, na az már problémás. Nem akarok sok poént lelőni (talán sikerül nullával ezt a gondolatot kifejtenem), de az utolsó bossfight nevetségesen könnyű és rövid. Nézem, hogy 7 HP csíkja van az illetőnek, de pakk, pakk, pakk, tíz másodpercenként lerepül egy róla. Öregeeeem… ja és naná, hogy cliffhanger, folytatást sugalló az utolsó jelenet.

Na de a négy harcos négy eltérő személyiséggel jön, mint ahogy azt megszokhattuk. Michelangelo a kicsit őrültebb nuncsakus, akinek a pizza mindene (a leginkább, mondjuk úgy), Raphael az agresszívabb sai-okkal küzdő karakter, Leonardo a vezér a katanáival, míg Donatello a kütyümágus, aki egy bōvel küzd. Persze April és Splinter mester is feltűnik, ám nem nagy szereppel rendelkeznek a történetben.

A Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan több ponton is kidolgozatlan lett.

Assassin’s Creed!

Térkép? Nincs. Kijelzés, hogy merre kell menni? Nincs. Van helyette Ninja Vision, ami úgy en bloc az Assassin’s Creed Eagle Visionjét imitálja. Gyakran fogjuk ezt használni, hogy lássuk, hova menjünk. Ha nem abból áll a feladat, hogy Shredder bandáját kiiktassuk, akkor lesz olyan, hogy bombát hatástalanítunk. Nekem valahogy nem rémlik ilyen a képregényekből, hogy oldalakon keresztül álló helyben bombát hatástalanítana a csapat, miközben persze, hogy bezavarnak a rosszfiúk.

Ez így egy furcsa, érthetetlen kombinációt szül: a már-már követhetetlenül kaotikussá gyorsuló játékmenet nem egy ponton megáll – még ha jó is a harcrendszer, ez a hiba elronthatja az élményt. Nincs meg az a balansz, ami jóvá tehetné a Mutants in Manhattant. Persze, van egy kis RPG beütése, hogy fejleszthetjük támadásainkat és képességeinket, de  nem éreztem azt, hogy gyűjtögessem a pontokat a kimaxolás érdekében.

A Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan több ponton is kidolgozatlan lett.

Kidolgozatlan

A Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan több ponton is kidolgozatlan lett. A háttérzene teljes egészében felejtősnek nevezhető, a szinkron (miközben jó, és igen, itt is hallhatjuk Drake, azaz Nolan North hangját) nagyon gyorsan ismétlődővé zuhan. Rendben, milyen a grafika?

Bár a stílus tetszetős, lehetett volna ez szebb is, de hiába, ez a cím is multiplat, hiszen a PS3-X360 párosra is kijött a szokásos PS4/X1/PC mellett. A pályatervezés is elég gyengusz lett. Ide-oda Ninja Visionözünk, de olyan átlagos lett ez a kilenc pálya – főleg a kilencedikben a liftezés…

A Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan több ponton is kidolgozatlan lett.

Csak nagyon olcsón

A játék nagyon drága. 14990 forint PlayStation 4-en. 50 dollár/euró külföldön. Ez nagyon sok. PS3-on 40$/€, de Store-on 13990 a prev-gen kiadás. Ez még inkább elképesztőbb! Nagyon drága a játék: nem elég, hogy rövid (4-5 óra alatt végig lehet tolni a kilenc pályát), de ennyit nem ér meg. Ha 5-6 ezer forint körülire zuhan PS4-en, akkor már azt mondom, hogy annyiért megéri. Mert mégis, fiatalabbaknak pont jó lehet ez, hiszen három haverral össze lehet ülni. Csak nem egy helyen, mert online kell játszani…

Nekik korrekt a játék, ám sajnos érződik, hogy ez nem egy teljes értékű produktum. Ha hosszabb lenne, lassabbra lenne véve a tempó és esetleg nagyobb hangsúlyt fektettek volna az audiovizualitásra, akkor én gond nélkül dobnék egy 7-est rá. Enélkül viszont ötössel kezdődik az értékelésem. Kár érte.

-V-

Pro:

+ A művészi stílusa nekem tetszett
+ Fiatalabbaknak ez egy jó elfoglaltság lehet
+ A történet pont olyan, amit megszoktunk a franchise-tól

Kontra:

– Nagyon rövid, plusz még túl is van árazva
– Az audiovizualitással vannak gondok
– Miért nincs helyi multiplayer?!


Kiadó: PlatinumGames

Fejlesztő: Frozenbyte

Stílus: Beat’em up

Megjelenés: 2016. május 24. (PS4, PS3)

Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutants in Manhattan

Játékélmény - 4.7
Grafika - 6.3
Történet - 8.2
Zene/Audio - 5.4
Hangulat - 4.4

5.8

KÖZEPES

Ezt a teknőcöt talpra nem állítja már senki...

User Rating: 2.55 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu