TESZT – Be kell vallanom (és ez most leírva kegyetlen fegyver magammal szemben, de bevállalom) soha nem voltam nagy Blizzard rajongó. Elismerem, hogy játékaikat mindig milliók várják, a WoW is olyat ért el, amit talán soha senki nem fog… de valahogy ez a „3 brandunk van, csinálunk hozzá 5-10 évente egy folytatást, grafika fejlődik, játékmenet nem nagyon” hozzáállás nekem mindig szálka volt a szemembe… Amitől viszont mindig padlót fogtam a designerek és grafikusok munkája a csapatban. Ezekhez fogható talán a világon nincs még egy és ugye ennyi év alatt bőven van idejük is kibontakozni.
Aztán ugye fejlesztettek 10 évig egy mmo-t (Titan), amiből végül semmit nem láthattunk, de a Blizzard úgy döntött, hogy az ott tanultakat és elkészült elemeket új köntösben valahogy fel kellene használni. Erre bejelentették az Overwatch című játékot, ami már akkor meglepett, amikor kiderült, hogy FPS… FPS a Blizzardtól… na lássuk csak.
Hol volt… itt nincs.
Történetről, mint olyanról kb felesleges is beszélnem. Van valami alibi történet, ami indokolná miért esünk egymásnak, de tényleg totálisan elhanyagolható. Ebből gondolom leszűrhető, hogy a mai divatos baromságoknak megfelelően olyan menüpontot, hogy kampány nem is találunk.
Ez számomra mindig is bosszantó dolog, mert habár hiába szeretem megszállottan az FPS játékokat, a 2kor hazaérő 10 éves sulis napi 12 órát online csapató, legyőzhetetlen, pofázó paraszt gyerekektől már akkor kiver a víz, ha meglátom azt a szót, hogy Online. Akkor még nem is beszéltem a célt totál elkerülő csapattársakról… Másfelől ugyanannyit elkérni egy csak online játékért, mint egy olyanért, amibe van single player is számomra egyenesen rablás. Sorry, ez a véleményem…
Its time to choose Mr. Freeman…
A Quick meccsre nyomva elég hamar játékba is kerülünk és az első, hogy karaktert kell váltanunk. 21 karakter közül tudunk csemegézni, melyek 4 kasztba vannak sorolva: Defense (védekező), Offense (támadó), Tank és támogató (support). Habár sok online játékban lehet karakter választani, de itt ami megkülönbözteti őket leginkább azok a fegyverek és képességek. Mindegyiknek egyedi fegyvere van, ami a kardtól, a pisztolyon, a gépfegyveren át, a rakétavetőig terjed, ugyanakkor képességekkel is fel vagyunk ruházva.
Ezek is alapvetően teljesen más és más játékstílust követelnek meg tőlünk. Jól ki van találva, hogy igazából minden karakter képessége és fegyvere erős valaki ellen… akit ha sokáig ölünk, akkor meccs közben karaktert vált és jön olyannal, ami nekünk nem lesz túl kellemes. Szóval a karakterek tekintetében igazából nem csalódtam: volt, amivel nagyobb pusztítást végeztem, mint 3 atombomba egyszerre… volt, amelyikkel meccs végén úgy éreztem, hogy egy kamion ment át a popsimon.
Idő kell, amíg mindenki felfedezi a magának legjobban tetsző és kezelhető karaktert és ez óriási mélységet adhat a játéknak.
Nincs új a nap alatt…
Nem úgy sajnos, mint a játékmódok. Nekem a játék egyik legnagyobb hibája, hogy 3 játékmód van benne összesen, ebből kettőben kb ugyanaz van (területet kell foglalni), a harmadikban egy autót kell „tolnunk” a célig. Értelem szerűen az ellenséges csapat ezt akarja megakadályozni.
Fejlődési rendszer is van a játékban (aminek egyébként nincs felső határa), de a szintlépéskor kapott jutalmakkal semmilyen előnyre nem fogunk szert tenni a meccsek során. Minden szintlépéskor kapunk egy lootboxot, melyben 4 random item van. Ezek lehetnek skinek (kb a legértékesebbek), beszédhang a karakterhez stb. Semmi extra. Karakterenként 50-52 db van, szóval összeszedni mindent elég időigényes lesz… hacsak nem akarod kinyitni a pénztárcád és venni valós pénzért a lootboxokat.
Viszont a mikro tranzakciót leszámítva nekem ez tetszik… végre valami, ahol nem az perkezett skillek számítanak.
A játék nem kapzsi, jobban díjazza a játékunkat, ha összedolgozunk a csapatunkkal. Valahogy azt is vettem észre, hogy (ellentétben a többi online FPS-ek 90%-ával) itt a csapattagok valóban próbálnak küzdeni együtt a közös célért.
Hova lett a kreatív csapat?
Grafikailag nem tudok sok mindent mondani igazából. Nem mondom, hogy csúnya a játék, de igazából a Blizzardtól megszokott kimagasló grafikusi munkáknak itt nyomát nem találtam. Se az engine, se a pályák nem rendelkeznek semmi kiugróval… A 12 pálya nem kevés, ötletesek is a helyszínek, de a kivitelezés az, amiről ha nem tudnám, hogy Blizzard meg sem mondanám… ez számomra pedig elég elkeserítő, mert általában már a menüben meg lehetett mondani valamiről, hogy Blizzard… nem hogy magáról a játékról.
Ha össze kell szednem a gondolatimat az Overwatch-ról, akkor elég nagy bajban vagyok… Egyrészt látom, hogy az e-sport felé már mindenki nyit és ennek a játéknak a célja is nyilvánvalóan ez. Könnyen befogadható, mindenki megtalálja benne a saját stílusát és gyakorlatilag korhatár nélkül ajánlható. Arról nem is beszélve, hogy szerintem a Heroes of the Storm és a Hearthstone után ez a játék kerülhetett a legkevesebbe a cégnek (a sok felhasznált Titan elem miatt), de másfelől nézve ez a content amivel most szolgál a játék… hát az számomra finoman szólva is nagyon kevés.
Tényleg?
Semmi single és ez mellé csak 3 játékmód? Ez komoly? Sajnos nem értem a Blizzardot, hogy hogy volt képe ezt így kiadni… tudom, tudom… Jönnek majd a szokásos ingyenes updatek, amik tele lesznek ingyenes pályákkal és új módokkal (co-op már úton is van), de megjelenéskor ez pofátlanul, sértően kevés tartalom a számomra… és ezt akkor is tartom, ha 21 karakter van a játékban.
Összességében azt hiszem kaptam egy hamvakból épített, szinte semmi újdonságot felvonultató lecsupaszított online 6v6 fps-t olyan elemekkel, amit már valahol 100%, hogy láttam már és 21 változatos karakterért a Blizzardtól 20.000.- forintért.
Nem enyhén érzem azt, hogy a választható formákon kívül semmi olyan nincs ebben a játékban, ami ne menne el egy ingyenes free to play fps-nek… sőt… sokban még azokban is több tartalom van sajnos ennél.
Részemről nekem ez a játék totál nem hiányzott és nem is hozott semmi korszakalkotót… hiába is vagyok el vele esténként pár meccsre, szerintem pár hét és többet be sem rakom a gépbe. Inkább visszamegyek még 200 órát beletolni a Diablo 3-ba… abba legalább lelket tett a Blizzard.
-Sonny Cavalera-
A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!
Pro:
+ Pörgős, non-stop multiplayer akció
+ 21 szinte teljesen eltérő játszható karakter
+ Ösztönöz a csapatmunkára
Kontra:
– Tartalom totális hiánya
– Nem érzem benne a Blizzard lelket
– Nem enyhén túl van árazva
Kiadó: Blizzard
Fejlesztő: Blizzard
Stílus: online FPS
Megjelenés: 2016.05.24 (PS4, PS3)
Overwatch
Játékélmény - 7.2
Grafika - 7.4
Zene/hangok - 6.4
Multiplayer - 9.1
Hangulat - 8.2
7.7
JÓ
Részemről nekem ez a játék totál nem hiányzott és nem is hozott semmi korszakalkotót… hiába is vagyok el vele esténként pár meccsre, szerintem pár hét és többet be sem rakom a gépbe. Inkább visszamegyek még 200 órát beletolni a Diablo 3-ba… abba legalább lelket tett a Blizzard.