Az Evolve nem egy olyan játék, amit mi is gyakran előveszünk, és ezt mindenféle sértő szándék nélkül mondjuk. Ezt a fejlesztő, a Turtle Rock is tudja, ezért változtat a játékon.
A mai naptól free-to-play modellre vált az Evolve PC-n, de nem tekinthető kizártnak a változás PS4-en és X1-en sem a jövőben. Azok a játékosok, akik korábban megvásárolták az Evolve-ot, Founder (alapító) státuszt kapnak, megtarthatják az összes idáig megvásárolt add-ont, illetve különféle „ajándékok, díjak és speciális hozzáférés” üti a markukat mindaddig, amíg a Turtle Rock aktívan fejleszti a játékot.
Az Evolve le is lépett a Steamről, sőt, visszalép béta fázisba, amíg a fejlesztők alaposan áthegesztik a játékot. Át fogják dolgozni a hunter karaktereket, hogy újrabalanszolják az emberek és a szörnyek közti egyensúlyt, hiszen mostanában főleg a trapper és a medic (a csapdákat lerakó és a doki) klasszokra támaszkodik egy sikeres csapat. A pályák és a kezelőfelület felújításra kerül – ezt a fejlődési rendszer és a tutorialok sem ússzák ezt meg -, továbbá több testreszabhatósági lehetőséget is kapunk.
A játék teljesítményét, a töltési időket, illetve a játék elindításától a meccs kezdéséig eltelő időt is mind szeretné a Turtle Rock feljavítani, miközben a stabilitásra és a bugirtásra is rágyúrnak. A fejlesztők nagyon is jól tudják, hogy a játékosokkal gyakrabban és közvetlenül kell beszélni. Ennek első lépése egy nyílt levél volt. „Amikor az Evolve megjelent, nem azt a fogadtatást kaptuk, amire számítottunk. Igen, voltak jó pontszámokat felmutató tesztek, viszont voltak rosszak is. Igen, volt izgalom is, de eközben csalódás is számunkra és a játékosoknak egyaránt. A DLC sz*rvihar teljes erővel lecsapott és elmosta a játékosok lelkesedését, eltolva messzebb és messzebb bennüket attól a varázslatos kapd-fel-a-játékot-és-játssz élménytől. Ezt szeretnénk visszahozni, megvalósítani. Az Evolve-val keltünk és feküdtünk az utóbbi négy évben, és úgy érezzük, hogy csak most kezdtük. A megjelenés óta az Evolve a játékosoknak néhány nagyon izgalmas élményt nyújtott, és több hasonlót szeretnénk mindenkinek… legalábbis azoknak, akik elfogadják, hogy időszakonként (brutálisan) kivégzik a szörnyek.”
A következő hetek és hónapok során tehát az Evolve a PC-n átalakulásba kezd. Sok szerencsét a fejlesztőknek, és köszönjük az őszinte megnyilvánulást. A lelkesedést nem nagyon tudjuk alátámasztani egy olyan játéknál, aminek a Metacriticen 75 körüli átlaga van mind a három platformon, csak annyit tudunk mondani róla, hogy nem lett rossz. Bővebben itt teszteltük a játékot a megjelenés napjaiban.