Menu

No Man’s Sky – Felfedezésre váró csontváz várja húsát

TESZT – No Man’s Sky. Újabb, a közönséget megosztó, már-már agyonhypeolt játék, ami egy ütőkártyája lehet (vagy már az is a friss eladási adatok alapján) a Sony-nak. A felfedezés egy élmény, de milyen prezentációban került elénk a Hello Games játéka?

 

Az újdonság élménye a nem működő űrhajónktól való elindulás pillanatában lecsap, és több órán keresztül nem enged el. Nem hagyja, hogy a játékot letegyük: előszedjük kis fegyverünket, amivel egyrészt kiirthatjuk az életünkre törő repülő drónokat, másrészt pedig ezzel tudunk szerezni fontos erőforrásokat, amiből több fajta is van.

A No Man's Sky 2016 júniusában fog érkezni egyszerre PlayStation 4-re és PC-re.

Rajt

A játék eleje egy ütős élmény. Igaz, hogy nem sok segítséget nyújt, de pont emiatt vág mindent haza. (Vagy mégis, mert a legelején találhatunk valamit, ami gyorsan elindíthat minket egy történetvonalon. Na most csend, mielőtt spoiler jön.)

Radioaktivitás, erő, inventory, gyűjtögetés. Gyorsan le tudja kapni a lábáról a váratlan játékost. Épp ezért is kezd pompásan a Hello Games játéka.

Így tett a Hello Games is, amikor Sean Murray Stephen Colbert műsorában prezentálta a No Man's Sky-t

Második kör

Ha direkt, vagy akaratunkon kívül nem lelünk rá valamire a játék elején, akkor a játékélmény leül, mégpedig gyorsan. Ez ráülepszik a No Man’s Skyra, amit nem véletlenül tekintek egy húshiányos csontváznak: a játék jó, de nem TELJES. Erre mondanám példaként azt, hogy úgy 15-16 órát fogunk kb. bolyongani a semmiben. Nekem ez volt az élményem: gyűjtögettem, visszamentem a hajóhoz. Gyűjtögettem, visszamentem a hajóhoz. B*sz****g tele van az inventorym, hajóba küldöm.

Fenébe, tele van a hajóm, repülök. Eladok. Megyek tovább. Ez a középsőnek is akár mondható játék részlet nem tűnik akkora kunsztnak, és akkor tényleg itt kell megjegyeznem, hogy a kitartóaknak érdemes tovább mennie, mert szerencsére nem csak úgy a semmibe megy ez az egész, még ha eleinte úgy is tűnik.

d4dd2f78b80e06957f0f9790fa2e09e2

Atlas

Többféle út is választható, de az egyik viszonylag magától értetődő tud lenni. Ha ezzel vesszük fel a kapcsolatot, akkor ennek az irányát követve kapunk majd feladatokat, technológiát, és még egyéb dolgok is a markunkat ütik, amik újabb űrállomásokat nyitnak meg, de akár azokba a bizonyos fekete lyukakba is beletekinthetünk a későbbiekben.

Szóval nem nagyon érdemes sokáig egyedülállóan mozognunk, hiába kezdünk mindig véletlenszerű helyszínen, megnövelve az újrajátszhatóságot – elvégre a procedurálisan létrehozott bolygók és galaxisok felfedezése rajtunk is áll!

518866b41e951f7596683aa56c1945e8

Technológia

A játék 30 FPS-sel fut. Rendben van, egy ilyen címnél meg is érthető. Viszont nem mindig tudja ezt tartani PS4-en: a bolygókon történő repülésnél bemegy a 20-25-ös értékre, Ez azért egy kicsit vicces: talán érdemes lenne tartani a harmincat.

Mindegy, mindenesetre a látványvilág számomra egy kicsit… műnek tűnik. Audióban viszont király a soundtrack (most is épp azt hallgatom), tehát audiovizuálisan egy picit kevert élményem lett.

Baj

Néhány szubjektív megjegyzést említenék a No Man’s Skyból. Az inventorynk nagyon kicsi, és ha tele vagyunk, nem olyan egyszerű ejteni dolgokat belőle, ha meg nincs szabad helyünk, nem tudunk bizniszelni. Ha valamiből 1, valami másból meg 230 darab van, ugyanakkora helyet foglalnak. Az űrállomások mind olyan üresek, elhagyatottak, hiányzik belőlük az élet.

A lények, növények között fel lehet ismerni pár korábban látottat, csak más színben. A barátságossá „nevelt” lényeket meg nem nagyon lehet magunkkal vinni, az állomáson levő földönkívülieket meg miért nem lehet másodpilótaként elhozni? Annyi kihagyott ziccer van ebben a játékban…

60 euró

A játék szerintem (ismétlem: SZERINTEM) nem ér meg 60 eurót sem PlayStation 4-en, sem PC-n. Hiányos a játék, pedig nagy esélye lehetne tökéletes formájában arra, hogy korszakalkotó legyen. Olyan, mint pl. a Captain Blood anno C64-en, csak modern köntösben.

A játék valahogy befejezetlennek tűnik, pedig szerintem eszméletlenül jó ötletek vannak benne, ahogy feltuningoljuk űrruhánk, lecseréljük hajónk, galaxisok között mozgunk. Csak még hiányzik belőle az a pici plusz, ami nagyon is emlékezetessé teszi. 10 pontos, ez nem. A Tetris, a Half-Life, igen, azok a videojátékok Mekkái.

7 pont. Ez egy jó játék, de lehetett volna jobb is. (PC-n meg elég gáz, ahogy kijött a cucc.)

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ A felfedezés élménye garantáltan élményt nyújt
+ Fantasztikus soundtrack
+ A kitartóaknak eredményeik is lesznek

Kontra:

– A játék mintha befejezetlen lenne
– Inventory-őrület
– A türelmetlenek gyorsan leteszik


Kiadó: Hello Games / Sony Interactive Entertainment, mint forgalmazó

Fejlesztő: Hello Games

Stílus: Belső nézetes felfedezős, űrutazós

Megjelenés: 2016. augusztus 8. / 12. (PS4; PC)

TESZT - No Man's Sky. Újabb, a közönséget megosztó, már-már agyonhypeolt játék, ami egy ütőkártyája lehet (vagy már az is a friss eladási adatok alapján) a Sony-nak. A felfedezés egy élmény, de milyen prezentációban került elénk a Hello Games játéka?   Az újdonság élménye a nem működő űrhajónktól való elindulás pillanatában lecsap, és több órán keresztül nem enged el. Nem hagyja, hogy a játékot letegyük: előszedjük kis fegyverünket, amivel egyrészt kiirthatjuk az életünkre törő repülő drónokat, másrészt pedig ezzel tudunk szerezni fontos erőforrásokat, amiből több fajta is van. Rajt A játék eleje egy ütős élmény. Igaz, hogy nem sok segítséget…
A No Man's Sky mutat magából jó dolgokat is, de egy csontvázzal nem lakunk jól.

No Man's Sky

Játékélmény - 5.4
Grafika - 7.6
Történet - 7
Zene/Audio - 9
Hangulat - 8

7.4

A No Man's Sky mutat magából jó dolgokat is, de egy csontvázzal nem lakunk jól.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu