MOZI HÍREK – Szerda óta tart a velencei fesztivál és jelenleg két filmet tartanak remekműnek a kritikusok. Az egyik A kaliforniai álom, amelyben Emma Stone és Ryan Gosling perdülnek táncra, ami a másik pedig Az Érkezés, amelyben Amy Adams beszélget űrlényekkel.
Az Érkezés egy nagyszabású, filozofikus science-fiction, amelyben nem rombolnak porrá városokat, helyette a földönkívüliek céljait kutató nyelvészre koncentrál. Tényleg megváltoztathatja a nyelv a valóság érzékelését? Két hónap múlva erről fogunk elmélkedni átszellemült arccal. A kritikák alapján Denis Villeneuve elkészítette az év sci-fijét, és ez még csak bemelegítés volt, hiszen jövőre a Szárnyas fejvadász 2-vel jön.
Míg A függetlenség napja és hozzá hasonló filmek grandiózus pusztítással próbálnak érvényesülni, addig nyomot hagyni a közönségben, addig az Érkezés miatt milliók fognak megismerkedni a Sapir–Whorf-elmélettel, amely szerint a nyelv meghatározza a valóság érzékelését.
„Amy Adams nagy érzelmi mélységeket megjáró alakítása tartja össze a filmet. Ez egy felnőtteknek szóló sci-fi, amely képes végig félelemben és feszültségben tartani a nézőt, emellett pedig a szeretet és a veszteség húrjait is hatásosan pendíti meg” – dicsérte a The Hollywood Reporter.
„Denis Villeneuve sci-fije álomszerű, vakmerő, különc szerzet” – kezdte kritikáját a The Guardiannek író és szintén elragadtatott Peter Bradshaw. „Az abszurditás határáig merészkedik, ahogy az egy ilyen filmtől elvárható, de nem esik bele, és tartalmaz egy M. Night Shyamalan (Hatodik érzék, Jelek) korai műveinek csavarjaihoz mérhető fordulatot, amellyel ügyesen oldják meg az idegenek látogatásáról szóló filmek törvényszerűen jelentkező narratív problémáját.” „Maradjunk most annyiban, hogy a film által felkínált szellemi táplálék Michelin-csillagot ér. Egy már alapból is gyönyörű és provokatív allegóriát fordít át olyan típusú sci-fi-történetté, amelytől akár a néző világképe is megváltozhat” – írta a Telegraph.