Az FPS műfaj „apja”, aki már az Oculusnál dolgozik, úgy véli, hogy a fejlesztőknek ideje lenne megerőltetni magukat.
A GamesIndustrynak adott interjújában Carmack azt mondta, hogy a mobilos VR-alkalmazások fejlesztőinek itt az ideje, hogy olyan élményeket hozzanak létre, amik egy szinten vannak a virtuális valóságot nem használóakkal.
„Az újdonság hatása lenyűgözi az embereket, hiszen ilyenben még nem volt részük. De itt az ideje, hogy saját magunkat értékeljük. Képesek vagyunk-e VR-ban ugyanazt, vagy többet nyújtani, amit más, VR-t nem használó dolgok tudnak?”
Carmack a töltési időket is kiemelte. „Ha fél percet várunk a játék betöltésére, az elfogadható, ha egy órát játszunk valami nem VR-os játékkal, de ebben a műfajban ez mérgező. Képzeld el, hogy minden alkalommal fél percet kell várnod, hogy a mobiloddal feloldjad – sokkal kevesebbet használnád. 20 másodperc, az még elmegy.”
Carmack szavai elég szigorúak, és érdemes lenne elfogadni a gondolatait: kisebb töltési idő, több kreativitás. Ez úgy az összes VR-eszközre is ráilleszthető gondolatmenet…
I will try to turn a bunch of my VR app quality comments into a blog post when I pull ahead of my workload a bit.
— John Carmack (@ID_AA_Carmack) October 8, 2016