Watch_Dogs 2 – Felszabadultabb, de sötét jövőkép

TESZT – A 2014-ben megjelent első Watch Dogs még két konzolgenerációra is kijött, és talán emiatt is volt visszafogottabb teljesítményű (a grafikai butításról nem is beszélve). A folytatás egy másik főszereplőt, egy új helyszínt és egy nyugodtabb hangulatot kínál, ami elsőre jónak is tűnik – és nem kell megijedni, a végeredmény is jó.

 

Aiden Pearce és Chicago már szinte el is felejtődött, bennem is csak az maradt meg, hogy „fú bazzeg de rossz a vezetési modell”, illetve „gyönyörűek a tükröződések”. Ennyi. Ott a felvezető történet volt valamennyire sötét, itt pedig a jövőkép. Teljes ellentét a két cím, de mégis egy zászló alatt vannak…

Már kuszhol o(y) vey…

Marcus Holloway új szereplő. Ezúttal egy sötétebb bőrű (hiába, Lincoln Clay a Mafia III-ban nem egyszeri kivétel volt), fiatal, ambíciózus hacker bőrébe bújunk, aki ráadásul a Dedsec oldalán vesz részt a küzdelemben, ami kb. abból fakad, hogy a főgonosz Blume által létrehozott ctOS, San Francisco mindent látó, halló és megjegyző biztonsági rendszere veszélyesnek titulálta.

Marcus próbálta kipucolni a róla szóló adatokat, és a végeredmény annyi, hogy sikerrel bekerül a Dedsecbe. Ding, egy pozitívum: Hollowaynek van KARAKTERE. Nem egy száraz szelet kenyér, hanem élőbb, magunknak tulajdonítható, amit Aidenről nem éppen lehet kimondani.

San Francisco

A szeles város helyett San Francisco, illetve még az Alcatraz-sziget is várja, hogy felfedezzük, elég sokszínű környezetet kínálva a játékosoknak. Itt toronyházak, ott hippik, amott meztelenkedő NPC-k és pucér karakterek, amelyekről itt írtunk bővebben. (Itt megemlíteném, hogy valószínűleg napokon belül eltünteti a meztelenkedő játékelemeket az Ubisoft egy patch kiadásával.) Ad egy kis hangulatot emellé maga a Dedsec csapat is. Amit a játék bejelentése óta láthattunk a Watch Dogs 2-ből, az semmiség – itt még jobban kibontakoznak, és nincsen konkrét vezetőjük. Abszolút lehet velük azonosulni, főleg a küldetések közötti kommunikáció során. Végre: nem haldoklik a Watch Dogs – már-már Saints Row magasságokba emelkedik a parodizálással is, néhol még az USA elnöke, illetve egy vallás felé is odabökve, a Ubisoftról magáról nem is beszélve!

3D-s nyomtató

Sandbox hackelésünkkel itt drónozhatunk, ott versenyezhetünk vagy távirányítható kocsinkkal felmérhetjük a terepet, emitt pedig egy emelővillával is szórakozhatunk egy pénzeszsák megszerzése érdekében, de akár egy másolatot is 3D nyomtathatunk magunkból, ha el kell pucolni. Ráadásul most nincsen elkülönítés. Ami küldetés a térképen van, az ott lesz megvalósítható! Ez nem így volt az első részben. Ding, még egy pozitívum a Watch Dogs 2 mellett…

A poén az, hogy a vibráló San Francisco, a parodizáló események és az élettel teltebb karakterek végre arra is késztethetnek, hogy ne csak a Blume főfejesét vadásszam le a történet görgetésével, hanem néhol megálljak szórakozni és vezessek egy-két kört. Ha már vezetés: javítottak a vezetési fizikán. Hopp, ding, harmadik pozitív fejlődés – a Ubisoft tényleg módosított ezen, és nincs halálfélelmem az autóba szállás előtt (viszont most nem merem használni a túl effektív kéziféket…).

A játékmenetnél kategorizál a játék, így a fejlődésfa is így van felbontva. Ha erőszakosan játszik az illető, mehet úgy, de ha lopakodva, ártalmatlanságra kihegyezve görgeti a küldetéseket a cél felé, az is jutalmaz. Én ezt választottam: így egy kis idő után képes voltam a biztonsági rendszereket hatástalanítani, ami hatalmas segítség volt abban, hogy észrevétlenül haladhassak. Így nem volt akkora gond a kevés HP!

Online is látványos… lehetne

A játékot két értékeléssel is illethetném, de mivel nem tehetem, itt leírom: aki nem játszik online funkciókkal (felettébb jó érzés lehetne a minket feltörőket megtalálni, majd kifektetni!), az vonjon le 5%-ot a végértékelésből. Közösségi hackelés, több móddal is. A baj? Az első napokban – mint kb. minden második AAA játék esetében – nem működött.

Az audiovizualitásról nem beszéltem még. Grafikailag korrekt a cucc, láttunk már szebbet, de elfogadható az eredmény. Az audió sem rossz, bár Marcus hangja a versenyek megnyerése után a falra másztatott nem egyszer. Ezt kompenzálja a soundtrack.

Jó ez!

A Watch Dogs 2-nek az a baja, hogy nem mutatott fel olyat, ami HOSSZÚ TÁVON maradandóvá tenné. Ez egy Saints Row hackeléssel megöntve. Egész korrekt a végeredmény, az első játéknál pedig biztosan jobb. Ha az online elkezd tökéletesen működni, a 8-as értékelést bőven megérdemli. Ha meg offline játszunk, 7-es, de még mindig remek eredmény. Remélhetőleg a harmadik rész még jobb lesz… (nem beszélve arról a sci-fi játékról, amit furfangosan eldugtak a játékban!)

-V-

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Végre karakán a főszereplőnk
+ Élő a város (online!), nincsenek a küldetések „eldugva”
+ Jobb a vezetési fizika is

Kontra:

– A Ubisoft kipatcheli a nuditást
– Az elejét szokni kell az első fejlesztési pontokig
– Az online még nem működik…


Kiadó: Ubisoft

Fejlesztő: Ubisoft Montreal

Stílus: nyílt világú TPS, hackerkedés, némi vezetéssel

Megjelenés: 2016. november 15. (PS4, Xbox One), november 29. (PC)

Watch_Dogs 2

Játékélmény - 7.4
Grafika - 7.9
Történet - 8.7
Zene/Audio - 8.2
Hangulat - 8.6

8.2

KIVÁLÓ

San Francisco kiütéssel győzött Chicago felett.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu