Az Ubisoft tanult a Rainbow Six: Siege esetéből, így ezt a váltást más játékaiban is talán látni fogjuk!
A GamesIndustry-val Anne Blondel-Jouin, a Ubisoft live operations alelnöke beszélt, és ott arról beszélt, hogy a Rainbow Six: Siege-féle megközelítés (a pályák ingyen vannak, a testreszabásért kell fizetni!) kijózanító pofonként szolgált.
„Az nem jó, ha [a DLC] nem ad a játékélményhez semmit, mert akkor rossz indokból kérnénk érte pénzt. Ha a DLC kötelező a játékosoknak, az sem jó – ez nem működne. A DLC a játékosoknak több szórakozást nyújthat, viszont az ő döntésük az, hogy beruháznak-e érte avagy sem.” – mondja Blondel-Jouin.
„Nem lesz több DLC, amit meg kell vásárolni a teljes élményért. Ha játékot már megvetted akkor rajtad áll, hogy ki akarod-e bővíteni. Ahogy a Rainbow Six: Siege-et monetizáljuk, ez az embereknek tetszik, hiszen testreszabhatják az új karaktereket, de ha nem teszik ezt, akkor is ugyanazt az élményt kapják.”
Ez egy win-win szituáció is lehet – ha nem erőltetik ránk a DLC-ket azért, hogy a teljes játékot birtokoljuk (Electronic Arts, Activision például), akkor így egyrészt a játékosoknak is nagyobb kedvük lesz leülni játszani, másrészt a fejlesztők – ha képesek más, de nem kötelező (!) módon pénzt keresni – így kreativitásra kényszerülnek.
A Vivendi-félelemtől „bekattant” a Ubisoft, de jól áll ez nekik…