God Eater: Resurrection – Nem egy isteni étek

TESZT – A PlayStation Portable-n megjelent játékokat ritkán látjuk átportolni PlayStation 4-re, de ezúttal ez bekövetkezett: a Shift akció-RPG-je jó egy évvel a japán (újra)kiadás után Európában is a boltokba került. Aragamit irtani vajh jó-e?

 

Van a Fenrir meg az Aragami. Az utóbbi névre hallgatnak a szörnyikék, akik 2071 Japánját letarolták, az előbbi pedig az Aragamikból készült fegyverekkel, a God Arcokkal ölik a rosszfiúkat. No, ők lennének az „istenevők”, a God Eaterek. (A cím nem véletlen: a fegyverek szó szerint bezabálják az ellent…)

Kezdő

A karakterünk az a tipikus jaj, hát mi kezdők vagyunk stílusú lesz, de gyorsan kiderül rólunk, hogy mi bizony többet és jobban tudunk az elvártakhoz képest. A sztorit nem taglalnám (lenne bőven mit, szerintem korrektül kidolgozott), de azt ki kell emelnem, hogy a Resurrection egy extra történetszálat ad az eredeti Gods Eater/Gods Eater Burst pároshoz. S ha már ezt a párost megemlítettem, kiemelném szerintem a legnagyobb bökkenőt a God Eater Resurrectionnel kapcsolatban.

Eredetileg PSP-s játék volt, ami főleg az olyan játékosoknak szólt, akik pl. városi közlekedésük közepette eltölthették az időt. Ezzel szemben az asztali konzolra való átültetés nem nagyon sikerült, hiszen itt a jutalmat nem kapjuk csak úgy meg, hanem minden egyes alkalommal vissza kell menni a bázisra, mert még több küldetést sem lehet egyszerre görgetni magunk előtt. Ezzel a játékmenet lassúvá válik, és hiába a bővítés a handheldes eredeti(k)hez képest, és az egyszerűség azért felüti a fejét máshol is.

Egyenes

A játék többnyire egyszerű-mint-a-faék küldetéseket kínál, amikben néhol vannak változások az Aragamik viselkedésében, de rövid időben belül megtanuljuk ezeket a csavarokat. Max annyi lesz a probléma, hogy esetleg nem vagyunk még megfelelő szinten, vagy legalábbis a fegyverünk nincs még ott, ahol kellene.

A lényeg többnyire annyi a néhol igencsak gyors, és emiatt izgalmas csaták során, hogy legyünk minden eshetőségre felkészülve – ha ez megvan, úgy hasíthatunk végig a játékon, mint két szelet kenyéren egy WS Teleshopos késsel, hiszen olyan kevés és repetitív ellenfél van, amik után jóformán autópilóta üzemmódban játszhatjuk végig a játékot. Ennél azért több kellene egy asztali konzolra portolt játékban – még a Gravity Rush is jobban muzsikált szerintem a PlayStation 4-en, pedig az a Vitáról lett átültetve…

Bázis

Még egy gond eszembe jutott így hirtelen – nem láttam sok értelmét a bázison lenni, pedig mintha épp ellenkezőleg ezt sugallta volna a God Eater Resurrection. Egyszer-kétszer lol, na végre benyitotta a párbeszéd a következő küldetést. Eh. Nem csoda, hogy a multi jobban lekötött, és ott legalább el lehet nyomni a jeleneteket. (Ha valamiért, hát ezért lenne érdemes talán a God Eatert beszerezni.)

A csatáról azért beszélnék: egyszerű megszokni. Egy gomb elég ahhoz, hogy közel- és távolharc között váltsunk, és erre szükség is lesz, ugyanis az Aragamik nem nagyon állnak egy helyben, hogy levadásszuk őket. De az a gombkiosztás… oké, kinek az ötlete is volt az, hogy a nagyobb távolságra alkalmas attakokat NE a vállgombokra tegyék? Hiába változtatok a kiosztáson, valami mindig problémás lesz, és betanulni mindent nem olyan egyszerű, ami elrontja az élményt – ja, akkor még hozzá is tehetem azt, hogy bizony még TÖBB mozdulatot fogunk elsajátítani… és a jó 26-27 óra alatt (igen, ennyi kellett nekem) kelleni fognak.

Monoton

A játék monotonitása a vizualitáson is megmutatkozódik. Rövid távon jó (lásd handheld örökség…), de pl. két óra után már az tűnt fel, hogy „ezt már láttam”… de legalább az audió kompenzálja az egészet (és lehet választani a hangok közül hősünknek).

De akkor összefoglalom: jó a harc, de a gombkiosztás problémás. Jó a játékmenet, de csak rövid távon, kis adagokban. Jó a multi, de a játékon magán érződik, hogy nem PS4-re készült eredetileg. Jó a kibővített játék teljes egészében, de a történet nem nagyon marad meg bennünk.

Én megelőlegezek neki egy 7/10-et, de akinek a japán stílus nem nagyon jön be, annak 6-os, és csak olcsón érdemes beszerezni.

-V-

Pro:

+ Bárki rászokhat a játékra, könnyen meg lehet az alapokat tanulni
+ A fegyvereink designja egész jópofa
+ A multi jobb a történetnél

Kontra:

– Eh, a sztori felejtős
– Nagyon monotonná válik
– Nem nagyon lett a PS4-hez alakítva a játék


Kiadó: Bandai Namco

Fejlesztő: Shift

Stílus: akció-RPG

Megjelenés: 2016. augusztus 30.

God Eater: Resurrection

Játékélmény - 6.9
Grafika - 7.7
Történet - 5.6
Zene/Audio - 8.6
Hangulat - 6.5

7.1

Második étekre már nem maradok itt.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu