The Dwarves – Maradt Volna Könyv

TESZT – Markus Heitz alkotása, a Die Zwerge eredetileg 2003-ban látott napvilágot. Az angol fordítás 2009 júliusában érkezett, és a King Art Games – akik szintén németek – Heitz művét vették alapul, amit végül a THQ Nordiccá fejlődött Nordic adott ki. Bárcsak ne tették volna, vagy legalábbis nem ebben a formátumban.

 

Valós idejű stratégiáról beszélünk – igen, itt a karakterek közötti váltásra és a speckó képességek bevetésére terveznünk kell. A játék már a legelején megtanít minket arra, hogy a cooldownra és az időzítésre álljunk rá mindenféleképpen a konstans mozgással egyetemben, különben már öt perc alatt is felnyalatják az orkok velünk a padlót… földet. S ha már stratégia, a karakterek irányítása is erre emlékeztethet, hiszen a négyzettel megállíthatjuk a játékot, így megadhatjuk, hogy ki hová meneteljen el. No igen, csak van itt egy kis probléma.

Baj van

Félreértés ne essék, ezúttal sem az audióval van a gond, sőt, a történettel sem – Heitz regényét csak elrontani lehetett volna (mondjuk a játékmenet ezt valamelyest meg is tette…), ő legalább az alapokat letette a történettel. Nem kérem, a gond ott kezdődik, hogy a játékot olyan betonkeményen be kell tanulni, hogy az valami hajmeresztő.

Ha túl sokáig irányítunk egy karaktert, addig a többi kifekszik, és akkor bizony Game Over van. Egyre koncentrálni tehát nem szabad. Jó, váltakozás, megoldható, de a gond szerintem ott is földbe verte magát, hogy a képességeket nem nagyon lehet előre tudni, hogy milyen esetben hatékony. Ez egyfajta lutrivá teszi a játékmenetet, ami ebben a műfajban éppenséggel az elfogadhatatlan kategóriáját súrolja. (Ha mondjuk egy hatoslottó-adaptáció lenne, akkor meg lenne az értelme, csakhogy ez nem az!)

A mozgás miatt pedig még az is feltűnt, hogy nem egyszer láttam magamat beleakadni a tereptárgyakba. Éljen, tegyük még nehezebbé a játékos szituációját! Vagy még jobb, arra is volt példa, hogy nem bírtam elmozdulni a csata helyszínéről, miután megöltem pár ellenfelet. Egyszerűen beragadtam. Ekkor elindítottam az EDDÁ-tól a Kört, aztán eszembe jutott Pataky hülyeségei, majd újraindítottam a játékot.

Ja, és akkor még nem mentem bele a játék TECHNIKAI hiányosságaiba! Kezdjük azzal, hogy a frame rate jobban kileng, mint egy betört panelház-ablak egy meleg nyári vihar közepén. Így van, a frame rate egy pöppet a-ka-do-zik, sőt, orosz rulett módjára akár le is fagyhat a The Dwarves! Remek! Ebből kb. az jöhet le, hogy a játékmenet és a grafika valamelyest a padlón van… de mégis, vannak a The Dwarvesnak pozitívumai.

Tetszetősen néz ki

Bár a frame rate körülményes, a játék prezentációja mellett nem tudok szó nélkül elmenni. Tényleg, egész hangulatos kinézettel rendelkezik a The Dwarves, és ugye korábban mondtam a remek történetet és audiót – lenne itt bőven potenciál. Ha esetleg egy animációs filmet készítettek volna a fejlesztők és nem játékot, esküszöm megvenném, ugyanis a művészeti stílus abszolút a helyén van.

Csakhogy azzal nem sokra megyünk a kiegyensúlyozatlan nehézség miatt. Nincs meg az a természetes nehézségi görbe, hanem itt-ott egy falnak megyünk fejjel, ami megint csak a játékmenet és a hangulat rovására megy. Ezt is benézték a fejlesztők, és szerintem – szubjektív vélemény – nem éppen egyszerű menet a The Dwarves már a legelején sem, és ha elrontanánk, akkor tessék szépen újrakezdeni az adott küldetést, ami szinte kizárólag abból áll, hogy öljünk meg X ellenfelet. Igen. Woohoo, oda ne rohanjak.

Ezt Ne Vedd Meg

A játék tehát pont abban gyenge, amiben nem kellene: a játékmenetben. Még maga a kamerakezelés is idegesítő, úgyhogy kérem van itt egy olyan taktikai RPG, ami jó sztorival, jó audiovizualitással (a frame rate-et leszámítva) rendelkezik, de olyan gány a játékmenet, a nehézség és a monotonitás jelenléte miatt a végeredmény, hogy tényleg csak egy jó szívvel kapott tőlem egy hatost. Komolyan nem ajánlott vétel, még a könyv ismerőinek sem. Egyszerűen limitálva van majdnem mindenben.

A THQ Nordic remélem összeszedi magát, mert ennél jobbat kell kiadniuk, hogy ténylegesen középkategóriás kiadóvá fejlődjenek. Ez ugyanis jóformán csak egy fércmunka, és ha nem lett volna Heitz, akkor még a sztori is biztosan padlóra ment volna. Kár érte…

-V-

Pro:

+ Audiovizualitásban korrekt szintet prezentál
+ A történet jó
+ A játék világa kidolgozottnak tűnik

Kontra:

– Elképesztően körülményes a játékmenet
– a kamerakezelés
– de még a nehézségi tüskék is, és nincs elég hely a negatívumoknak


Kiadó: EuroVideo Medien, King Art Games, Nordic Games Publishing, THQ NORDIC GMBH, THQ Nordic

Fejlesztő: King Art Games, Nordic Games Publishing

Stílus: taktikai RPG, orosz rulett, szuicid hajlam szimulátor

Megjelenés: 2016. december 1.

The Dwarves

Játékélmény - 2.5
Grafika - 7.6
Történet - 8.3
Zene/Audio - 8.1
Hangulat - 3.5

6

KORREKT

Inkább elolvasom a könyvet...

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu