Bethesda: jó döntés volt törölni a Doom 4-et

DOOM, DOOM 2, DOOM 3, … DOOM. Egy hiányzó láncszem.

A harmadik „dúmolás” után a Bethesda és az id Software lassan elkezdett a negyedik részen dolgozni, ám végül inkább a szemetesbe rakták a projektet és visszamentek a tervezőasztalhoz, aminek az eredményét májusban láthattuk.

A GamesRadar+-nak adott interjújában Pete Hines, a Bethesda alelnöke elmagyarázta, hogy miért döntöttek a Doom 4 törlése mellett.

„A Doommal elértünk egy olyan pontra, ahol ránéztünk és azt mondtuk, „ez nem ütné meg azt a mércét, amit kellene”. És ezt nem csak a Bethesda gondolta így, hanem az id Software is odajött hozzánk és azt mondta, hogy „ez nem egy rossz játék, csak ez nem Doom – eltért azoktól a dolgoktól, amikről mi úgy véljük, hogy Doommá tenné”. Nem voltunk boldogok a döntés miatt! Töröltünk egy játékot, mégpedig egy olyat, amin sokáig dolgoztunk, és amire sok pénzt költöttünk, és újra kellett kezdenünk az egészet. A Bethesda is egy cég, itt is bérekre, rezsire kell költeni, és az ilyen eseményeket nem vesszük félvállról. A játékokat nehéz létrehozni és néha bekövetkezik egy ilyen esemény.”

Tehát Hines nyilatkozatából kivehető, hogy maga az id Software sem volt elégedett a Doom 4-gyel. Talán jobb is így, hogy az eredeti koncepciót elvetették…

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu