DOOM, DOOM 2, DOOM 3, … DOOM. Egy hiányzó láncszem.
A harmadik „dúmolás” után a Bethesda és az id Software lassan elkezdett a negyedik részen dolgozni, ám végül inkább a szemetesbe rakták a projektet és visszamentek a tervezőasztalhoz, aminek az eredményét májusban láthattuk.
A GamesRadar+-nak adott interjújában Pete Hines, a Bethesda alelnöke elmagyarázta, hogy miért döntöttek a Doom 4 törlése mellett.
„A Doommal elértünk egy olyan pontra, ahol ránéztünk és azt mondtuk, „ez nem ütné meg azt a mércét, amit kellene”. És ezt nem csak a Bethesda gondolta így, hanem az id Software is odajött hozzánk és azt mondta, hogy „ez nem egy rossz játék, csak ez nem Doom – eltért azoktól a dolgoktól, amikről mi úgy véljük, hogy Doommá tenné”. Nem voltunk boldogok a döntés miatt! Töröltünk egy játékot, mégpedig egy olyat, amin sokáig dolgoztunk, és amire sok pénzt költöttünk, és újra kellett kezdenünk az egészet. A Bethesda is egy cég, itt is bérekre, rezsire kell költeni, és az ilyen eseményeket nem vesszük félvállról. A játékokat nehéz létrehozni és néha bekövetkezik egy ilyen esemény.”
Tehát Hines nyilatkozatából kivehető, hogy maga az id Software sem volt elégedett a Doom 4-gyel. Talán jobb is így, hogy az eredeti koncepciót elvetették…