A Resident Evil 4 közrejátszott abban, hogy mi is lett a Dead Space végleges formájában!
A PC Gamernek interjút adott a Dead Space két designere, név szerint Ben Wanat és Wright Bagwell. Ebben elárulták, hogy a Capcom játéka hatalmas inspiráció volt nekik, mégpedig olyannyira befolyással volt rájuk Leon kalandja, hogy az eredeti koncepciójukat is alaposan megváltoztatták.
„Eredetileg az volt a tervünk, hogy a System Shock 3-at létrehozzuk. Ha megnéznéd a Dead Space „tervrajzát”, azt mondanád rá, hogy igen, ez tényleg hasonló a System Shockhoz. Viszont ha azt kellene létrehozni, egy monumentális feladat lenne, hiszen az embereket úgy kéne boldoggá tenni, hogy ezt a folytatást nem az eredeti csapat hozza létre.” – mondja Wanat.
„Amikor a Resident Evil 4 megjelent, ámulatba estünk tőle. Amikor játszottunk vele, azt éreztük, hogy „basszus, ez egy nagyon király játék”! Tényleg egy történetet próbáltak [a fejlesztők] előadni, remek jeleneteik voltak, a játékmenet sok problémát megoldott, és az egész akciódús lett, miközben megőrizte a horror műfaját is. Ez egy remek kombináció volt, és az ellenfelek is menők voltak!” – tette még hozzá Wanat.
Igaz, ezzel kb. azt érte el a Visceral (akkoriban még EA Redwood Shores), hogy a Resident Evil 4-et átültették a világűrbe a Dead Space-szel. De jó is volt az…