A Falloutnak sem volt egyszerű 2-ről 3-ra lépnie (de legalább ez a franchise megtette).
A Fallout ugye egy izometrikus nézetű RPG-ként kezdte a történetét, és a Black Isle Studios, az eredeti fejlesztőcsapat az első két (számozott!) rész után igyekezett egy harmadikat is összerakni. Erről beszélt az IGN-nek () az Obsidian vezérigazgatója, Fergus Urquhart.
A Black Isle két változaton is dolgozott. Az első az, amiről többen is tudhatnak az olvasók – a Van Buren kódnevű projekt hasonló lett volna a Fallout 1-2 duóhoz, de ugye ez nem valósult meg. Van itt viszont egy második változat!
„A 3D menő volt akkoriban. Úgy döntöttünk, hogy a 2D-s engine-ről átváltunk egy 3D-sre, és elkezdtünk egy NDL névre hallgató 3D-s technológiával dolgozni,” mondta Urquhart. Csakhogy rövid időn belül a kiadó, az Interplay anyagi gondokba ütközött, és a projekt átalakításra került. Így született meg az Icewind Dale… de mi lett az NDL sorsa? A Gamebryo megvásárolta azt, majd később ezen alapult az immáron Bethesda által összerakott Fallout 3.
Vajon miként változhatott volna meg a Fallout sorsa, ha a Black Isle képes lett volna az NDL-alapú Fallout 3-at megvalósítani?