Menu

Double Dragon IV – Fail dupla Billy-vel

TESZT – „Mi ez a retró valami? Hogy néz ez már ki?” – gondolhatná az egyszeri tizenéves, aki ezt a játékot betöltené PS4-en vagy PC-n anélkül, hogy ismerete lenne régebbi konzolokról. Ezzel egyrészt arra célzok, hogy a Double Dragon IV az első három rész NES stílusát hozta át, másrészt pedig a régi játékokat becsülni kell. Viszont a kérdés adott: jó-e ez a játék?

 

Jobb a kérdés: jó-e ez a játék napjaink közönségének? Simán el lehetne intézni azzal, hogy (és most nem idézek semmilyen publikációból sem) „rosszul néz ki, manapság nem elfogadható, nem köti le a játékost hosszú távon”. Érdekes, amikor a Capcom megpróbálkozott a Megaman 9-cel és 10-zel, nem emlékszem arra, hogy a retró miatt leszólták volna komolyabban őket.

Billy & Jimmy

A történet ugyanolyan faék szintű, mint amit közel három évtizede (vagy a mi esetünkben, ugyanis a „sárgakazis” kalóz másolatokat én még a kilencvenes évek végén is gyűrtem, két évtizede) láthattunk az első három „duplasárkányban”: utaznak a fiúk keresztül-kasul Amerikán, de San Francisco felé lerobban a kocsi, és a Marian névre hallgató barátnő elrablásra kerül, mi meg megyünk megmenteni őt. Ehhez jönnek a pályák közötti jelenetek is, de ezeket nem fogom lelőni.

A játékmenetet egyetlen szóval is el lehetne intézni: beat’em up. Közelharc, némi elszórt fegyverrel, de nem kell pl. egy Contra-szerű shooterre gondolni. Nem, lesznek itt-ott kapóra jövő bézbózütők és miegyebek, amiket azért is fogadhatunk örömmel, mert néhol tényleg egy kis hiba után is fenéken billent minket az Arc System Works játéka. Bizony, ez is nagy része volt a Double Dragonoknak: a túlerő (vagy igencsak erős ellenfelek) legyőzése sosem volt olyan hű de egyszerű feladat tapasztalat nélkül.

Erről eszembe jutott még valami, ami szintén lételeme volt talán a harmadik résznek: a platformer szekciók. A 3-ban jóformán pixel pontosan kellett elrugaszkodnunk, különben leestünk, ami sutty, elvitt egy életet. Itt is megmaradt ez a probléma, és az ellenfeleink is gyorsan lelökhetnek a szakadékba – igaz, ezt vica versa is előadhatjuk. Mi van akkor viszont, ha elfogy az élet? (Ami valószínűleg később történik, mint ahogy a türelmünk elfogyna, ugyanis továbbra is büntet a cucc.) Korlátolt számú folytatásunk van, úgyhogy lehet készülni arra, hogy újrakezdjük párszor (?) a Double Dragon IV-et, mielőtt a végére érnénk…

Módok?

Szerencsére nem intézték el a fejlesztők egy sima sztorival, amit ketten játszhatunk (online nem – a Share Play egy órán át a kivétel, de azzal sokra nem megyünk…), hanem vannak itt más finomságok is. Mondjuk itt van az első NES játékra való utalás egy egymás elleni Battle móddal (nekem a II volt meg, ott ilyen nem volt, ha jól emlékszem… öreg vagyok már), illetve egy Tower Mode is vár ránk. Itt minél feljebb jutunk, annál több karaktert nyithatunk meg használatra a Battle-ben, és ez meghosszabbítja a játék hosszát.

A játék viszont több aspektusban is elmaradt az elvártaktól. Itt értelemszerűen nem a grafikáról beszélek (az jó úgy, ahogy van szerintem), és nem is az audióról, hiszen az utóbbinál két változat közül választhatunk: van a Normal mód a régi dallamok modernizált előadásával és a Retro, ami chiptune hangulatával jobb választás lehet. Nem, az irányítás szerintem kérdéses. Nem érződik tökéletesnek; olyan érzésem volt, hogy egyszerűen nem akarta a játék a speckó mozdulatokat előhozni, ami miatt kaptam a számra rendesen, ugyanis a játék elképesztő szintekre megy a már-már csaló nehézségével. És könyörgöm, miért nem lehet online játszani valakivel? Ekkora kihagyott ziccert, bakker!

Csak retrófanoknak

Aki nem játszott egy Double Dragon játékkal sem, ezt kerülje el messzire. Aki pedig bármelyik részt végigtolta NES-en, azt mondom, érdemes megvenni, és azért kap tőlem egy 5.8-ast, mert azért többnyire pontosan azt nyújtja a Double Dragon IV, amit az első három. Persze, vannak elszalasztott lehetőségek (online-nal és talán egy jobb irányítással 7-ast is érdemelne…), és tényleg nem egy év játéka kategória, de szerintem ez egy korrekt játék. Semmi több. Ez egy becsületes próbálkozás a múlt feltámasztására.

-V-

Pro:

+ Retró audiovizualitás
+ Share Play egy órán át
+ Tower mód

Kontra:

– Mi a fenéért nincs online?
– Az irányítás kicsikéééét necces
– Néhol elképesztően fenékbe rúgja a játékost


Kiadó: Arc System Works

Fejlesztő: Arc System Works

Stílus: 2D, beat’em up

Megjelenés: 2017. január 30. (PS4), 31. (PC)

TESZT - „Mi ez a retró valami? Hogy néz ez már ki?” - gondolhatná az egyszeri tizenéves, aki ezt a játékot betöltené PS4-en vagy PC-n anélkül, hogy ismerete lenne régebbi konzolokról. Ezzel egyrészt arra célzok, hogy a Double Dragon IV az első három rész NES stílusát hozta át, másrészt pedig a régi játékokat becsülni kell. Viszont a kérdés adott: jó-e ez a játék?   Jobb a kérdés: jó-e ez a játék napjaink közönségének? Simán el lehetne intézni azzal, hogy (és most nem idézek semmilyen publikációból sem) „rosszul néz ki, manapság nem elfogadható, nem köti le a játékost hosszú távon”. Érdekes,…
A négyes sárkányfog nem mart akkorát, mert hiányos itt-ott...

Double Dragon IV

Játékmenet - 5.8
Grafika - 5.2
Történet - 4.2
Zene/Audio - 7.1
Hangulat - 6.8

5.8

ÁTLAGOS

A négyes sárkányfog nem mart akkorát, mert hiányos itt-ott...

User Rating: Be the first one !

Spread the love

NAPI COSPLAY BABE: Gears of War

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu