A japán alkotó megindokolta a technológiával kapcsolatos döntését.
A PlayStation Blogon () Hideo Kojima az egekig magasztalta a Guerrilla Gameset, akiknek a saját enginejük, a Decima fogja meghajtani a Death Strandinget is.
„Rengeteg stúdiót meglátogattam világszerte, és sok remek embert megismertem. Az amszterdami Guerrilla Games technológiája viszont teljesen külön ligában volt a többiekéhez képest. Bár egy nyílt világjuk van, képesek részletgazdag területeket renderelni sok objektummal. A Horizon Zero Dawn-nak művészi érzékenysége van főleg a színhasználata miatt, viszont mi egy eléggé fotórealisztikus megközelítéssel fogunk élni [a Death Strandingben]. Az ő enginejük az ő céljukra készült, azért a játékért, amit ők meg szerettek volna alkotni, mi pedig egy olyan játékot szeretnénk csinálni, ami már alapjaiban is máshogy fog kinézni, és ezért tesztelnünk kellett, hogy lássuk, mennyire tudjuk módosítani a Decimát a saját céljaink érdekében,” mondja Kojima.
Jogos az indoklása, és technikailag tényleg nem tűnik gyengének a Decima teljesítménye. A Death Stranding talán egy új szintre emelheti a Guerrilla munkásságát is a jövőben.