Nemcsak epizodikusra vált a Final Fantasy VII újragondolása, hanem a harcrendszere is kiadós módosításon fog átesni.
Tetsuya Nomura, a játék producere az új Famitsu-interjúban megismételte, hogy a Final Fantasy VII Remake harcrendszere akcióalapú lesz, úgyhogy akinek a XV stílusa bejött, itt is megtalálhatja a számítását. Ezen felül lesz egy kis fedezékrendszer is beépítve, de ez opcionális – nem kötelező mindig egy fal mögé rejtőzni.
Az első bossfightról is beszélt, a Guard Scorpionról – nem véletlen, ugyanis a fejlesztéssel még közel sincsenek készen, sőt. Nomura itt elárulta, hogy a remake környezetbeli pusztítást is elő fog adni a csata során, továbbá a skorpió olyan támadásokat is be fog vetni, amit az alap játékban, 20 évvel ezelőtt nem láthattunk PS1-en.
A Final Fantasy VII Remake első epizódjának megjelenési dátuma még nem ismert, de PlayStation 4-re biztosan készül.