TESZT – Kalandjátééék? Napjainkban? Úgy van; egyes műfajok bár háttérbe szorulnak, mégsem lehet teljesen padlóra küldeni őket. Ez nem is baj, hiszen a gyönyörködtető változatosságra az év végi játékhajszában szükség van. A lehető legjobbkor jött be például a Dreamfall Chapters első része. Vajon a norvégokban még mindig ott van-e a kurázsi?
Rég volt már a Dreamfall, maradjunk ennyiben. Több, mint nyolc éve jelent meg az akkoriban még a Funcomnál tevékenykedő skandináv csapat kalandjátéka, amely a PlayStation 3-at elkerülte… pedig nem volt rossz Zoë és a többiek története, viszont már akkoriban is ritkaságba ment egy, ebben a műfajban sikert arató termék. Azóta eltelt pár év, de a történet újra folytatódik. Ezúttal viszont mi, a játékosok dobtuk össze rá a pénzt, ugyanis a másfél millió dollárnál is többet berámolt projekt a Kickstarter-nek köszönhetően jött létre.
Három dimenzióban járunk
Most nincs akkora limitáció, mint a Dreamfall esetében: ott ugyanis a legfeltűnőbb az volt, ahogy bár tényleg 3D-ben zajlódtak az események, de mégis egy megfigyelhető ketrecbe rakta a játékost, aki így nem nagyon tudott az útról letérni. Ez egy kisebb mértékben itt is megfigyelhető, mondjuk egy kis magyarázattal vagyok adós. Itt se számítsunk nyílt világra, de a Dreamfallal ellentétben itt azért egy sokkal masszívabb terület tárul fel elénk annak ellenére, hogy az epizodikus tartalom első szelete került még csak az asztalra.
Egységben az erő?
Amikor a legutóbb került a kezeim közé egy Unity engine által meghajtott játék, akkor bizony eléggé leesett az állam, hogy a Codemasters hogy a fenébe tákolta össze a Colin McRae Rally Remasteredet így. Az a rossz szájíz itt azért elmúlt: itt szerencsére nincs miért szidnom a fizikát, még csak az lenne a szép…
Mi a pálya a sztorival? Aki jártasabb esetleg a Dreamfall, vagy esetleg az ezredforduló tájékán készült The Longest Journey világában, akkor Zoë Castillo neve nem lesz ismeretlen; visszatér a hölgy, a kómából szerencsére kijött, s választásokon indul. Kian Arcadia világába van zárva, a harmadik főszereplő pedig April Ryan lesz. Na itt van az első kifogásolni valóm a játékkal kapcsolatban: gőzöm sem volt a legelején, hogy akkor ki-kivel-hogy-miért-mennyit. Jó, Europolisban vagyok, de mégis nem értem a történéseket! De nem, mégsem jött még ki a kómából Zoë, mert Storytime világa minden, csak nem valós, hiszen ez konkrétan olyan, mintha egy belső én szólna hozzánk. El kell jutni az álomgépig.
Aztán ott van Kian, aki a kivégzésére vár, de természetesen mégis megmenekül, mert fellázadnak az emberek a megmentése érdekében. Neki kb. ennyi jutott a sztoriban, amelyben finoman szólva is gyenge rajt jutott számára.
Azért megvan benne a gyönyör
Ha azt mondom, hogy a történet az első részben nem valami nagy durranás, finoman fogalmaztam. Szerencsére a játékmenet nem csorbult meg az évek során: el kell menni beszélni adott emberekkel, a puzzle-k megoldása is abszolút rendjén van. Választások is majd adódnak számunkra, aztán ha eljutunk az epizód végére, megtekinthetjük, hogy miként döntöttünk a rész során. Ez engem mintha a Telltale alkotására emlékeztetne… 🙂 Na igen, ezután úgyis a The Walking Dead második évadával fogok foglalkozni… Morálisan kérdőre is fog majd vonni a Dreamfall Chapters, mert igen, az életmentés is ránk hárul(hat) majd, de spoilerezni azért nem szeretnék.
Szépen szól és szépen is néz ki
A párbeszédek kivitelezése mesteri. Nagyon jól szólnak a szereplők, akiknek a mondanivalója sem lett két perc alatt összefirkantva egy cetlire. Érződik a fejlesztők tapasztalata a dialógusokon. Látványra sem gyenge a DC! A PlayStation 4 és a Unity Engine 4 párosítása korrekt eredményt hozott össze.
Viszont azt mondom, hogy így önnön magában nem nagyon ajánlom még a beszerzést. Rövid, a puzzle-k nem okoznak nagy fejtörést és Kian része egyszerűen volt-nincs. Bár a cél egy új irányvonal kialakítása, az előző két rész a történetben még mintha visszahúzná az egészet. Kalandjátékosoknak egy megfontolandó vétel, a többieknek még egy kivárást javaslok. Hamar elfogy, mint egy szelet kenyér, viszont az íze jó. Megégett-e a nyelvünk a sok akciójátéktól?
-V-
Pro:
+ Folytatódik a történet…
+ Kickstarter kezdeményezés
+ Művészileg meg fogja állni a helyét
Kontra:
– Önmagában kevés
– Kicsit kusza, ha nem ismerjük az előző két játékot
– Nincs benne nagy kihívás
Kiadó: Red Thread Games
Fejlesztő: Red Thread Games
Stílus: adventure
Megjelenés: 2014 Október 21
Dreamfall Chapters: Book One
Játékmenet - 8.2
Grafika - 8.4
Történet - 9.1
Zene/audio - 8.3
Hangulat - 8.4
8.5
KIVÁLÓ
Kalandjátékosoknak egy megfontolandó vétel, a többieknek még egy kivárást javaslok. Hamar elfogy, mint egy szelet kenyér, viszont az íze jó. Megégett-e a nyelvünk a sok akciójátéktól?