Cliff Bleszinski is felszólalt a dubrovniki Reboot Developon.
Ő egy veterán a szakmában: nélküle többek között nem valószínű, hogy létezne az Unreal, vagy a Gears of War franchise, és jelenleg a Nexonnál a Lawbreakersen dolgozik… és a jelenlegi játékiparról kemény véleménnyel van.
Szerinte egy AAA játék fejlesztése túl sokba kerül, és a modelljük „jóformán tarthatatlan”, mégpedig több indokból kifolyólag: sokan csak párszor tudnak egy évben kiadni 60 dollárt/eurót (errefelé meg 18-19 ezer forintot, ha nem többet…) kiadni egy játékért, és még többen pórul járhattak a DLC-k, vagy a megjelenés napján bugosan kiadott játékok miatt. Eközben a játékosok pedig elég magas elvárást támasztanak az AAA címek grafikája, kidolgozottsága, minősége és lehetőségeivel szemben.
Példaként a Horizon Zero Dawn-t hozta fel. Ez hét évig fejlesztették, amit szerinte a Sony képes volt megfinanszírozni, hiszen a japán cég a PlayStation konzolok eladásából képes profitot teremteni, de ezzel szemben a Take-Two nem tudta a BioShock Infinite-et teljes formájában bevárni, és az Irrationaltól (a fejlesztőktől) a gyenge teljesítmény miatt sokakat kirúgott a kiadó.
Bleszinski szerint van potenciál az AA (igen, az ott két darab a betű!) játékokban, mint a Rocket League, a Rust, vagy a Warframe – sikeres, többnyire multira kihegyezett játékok kis költségvetéssel, és ezt szeretné az általa fejlesztett Lawbreakers (Unreal Engine 4-es multiplayer shooter; regelni itt lehet) is elérni. Szerinte a sikeres AA címek kizárólag digitálisak lesznek.
A virtuális valóságról azt mondja, hogy jó ideje oda van az elképzelésért, de jelenleg a VR-játékok a 80-as években járnak sok hullámban támadó ellenfelekkel jövő shooter címekkel (Galaga. Galaxian. Space Invaders, még ha utóbbi egy picit ferdít is…), és még kell egy kis idő a fejlődéshez, hogy alaposan ki tudják használni a lehetőségeket a fejlesztők.
(Forrás: WCCFTech)