Patrick Desilets megosztott velünk egyet s mást.
Desilets a Gameology-nak adott interjújában ezt mondta:
„A legnagyobb problémám egy szervezetben az, hogy én voltam a piramis alján vagy esetleg a közepén is. Én csináltam az interjúkat, és politikai hazugságokkal kellett előállnom, miközben olyan kommenteket és döntéseket kapok, amiket mások hoztak meg, mivel ha egy nagy szervezet része vagy, az egész csak kompromisszumokról szól. Kreatív rendezőként nehéz úgy élni, hogy mások hozták meg a döntéseket, miközben ott ültem a kamera előtt, és mivel nem vagyok jó hazudozó, nem bírtam tovább csinálni,” mondta Desilets.
„Ekkor rájöttem, hogy ha egy nagy franchise-ot hozol létre, akkor azzal pénzt is keresel olyanoknak, akiket nem érdekelsz. Szóval azt mondtam, hogy elég volt: ha egy új Assassin’s Creedet csinálnék, az nekem, a quebec-i és montreali srácoknak szólna,” tette hozzá. Most egy kisebb csapatot vezérel – a Panache jelenleg 24 tagos és az év végére is csak 30 (!) fősre bővülne, miközben az Assassin’s Creed II-n 800-an dolgoztak. A kisebb csapat bár lassabb munkával jár, de így mindenki ismeri a másikat.
Desilets az 1666: Amsterdamról is nyilatkozott még úgy is, hogy annak fejlesztése jelenleg fel van függesztve – közben visszaszerezte a jogokat a Ubisofttól: „Az az én játékom, és a bennünk rejlő ördögről szól – mi mind jó emberek vagyunk, de néha nem. Miért van ez? Ez egy nemzetközi probléma. A kultúránkban ott van az ördög szimbóluma, és ezt akarom megtámadni – mi a Panache-kel ezt meg fogjuk valósítani.
Kicsit úgy érződik, hogy bosszújáték lehet a kulisszák mögött az 1666.