Dráma, főszerepben egy fejlesztőcsapattal, egy engine-nel, és nem kevés vezetői váltással.
A Kotaku elég részletesen (nem vicc!) kifejtette, hogy mi sült el balul az öt éves fejlesztés alatt, és ebből az utolsó másfél évben (!!!) készült el a játék jelentős része. Több dologra is visszavezethető a problémás fejlesztés: például ezúttal a Bioware montreali stúdiója készítette a játékot, elvetésre került a No Man’s Sky által elhíresült procedurálisan generált bolygók nagyobb méretű bevetése (végül csak hét ilyen bolygó maradt meg), de még maga a Frostbite engine is szerepet játszott.
Mint kiderült, a Frostbite egyszerűen alapból képtelen (!) alap RPG-s funkciókra, és ezt a Bioware-nek kellett belehegesztenie a játékba (vajon miért nem maradtak az Unreal Engine-nél, ahol válthattak volna a 4-es változatra? Az EA spórolni akart…?), de a történet, a jelenetek, a pályák lemaradtak a fejlesztésben.
És ez csak egy rövid összefoglaló akart lenni a helyzetről – érdemes egy csésze kávé/tea/választott hideg ital mellett elolvasni a Kotaku irományát.