Manapság a játék, mint szolgáltatás koncepció (Game as a Service, GaaS röviden) egy olyan séma, amit sok kiadó és cég körbejárt. Most a Sony is így tesz.
Ez a kifejezés nagyjából azt jelenti, hogy a fejlesztők a megjelenés után is gyakran frissítik (illetve monetizálják, pénzt keresnek a mikrotranzakciókon keresztül) a játékaikat. Példák? Rainbow Six: Siege. Overwatch. League of Legends. Destiny.
A Square Enix már elismerte, hogy ők ebben látják a jövő mainstream modelljét, de a Microsoft is már ezen az úton jár (Halo 5: Guardians, Killer Instinct, Gears of War). A Sony Interactive Entertainment egyik főnöke, Shawn Layden ezt mondta a Telegraphnak:
„Az én filozófiám az, hogy az erősségeimet kell kijátszanom. Ha megnézed a stúdióinkat – Naughty Dog, Guerrilla, Santa Monica, SIE Japan -, akkor látható, hogy ebben jók vagyunk. Mi történeteket, karaktereket csinálunk. Annyira jól esett, amikor a közönség tombolt a Horizon Zero Dawnból Aloy feltűnésekor. […] Mi szórakoztatni szeretnénk, hogy titeket boldoggá tegyünk, vagy megsirassunk. Ezeket az érzéseket felkelthetjük bennetek egy jó élmény érdekében.
Játékok, mint szolgáltatás? Már valami ilyesmi van az MLB The Show-val – virtuális pénzneme van, mint sok sportjátéknak, és pár hasonló címünk van, ami ebbe a környezetbe beilleszthető. De ha nagy általánosítást szeretnél arról, amit a Worldwide Studios csinál: nagyok vagyunk karakter(ek)ben és történetben.”
Ettől függetlenül Layden nem adja át a GaaS-területet a Microsoftnak, ugyanis ezzel kapcsolatban azt válaszolta, hogy „Megvan a jogom arra, hogy belépjek bármibe, ha egy olyan csapatom és koncepcióm van, ami az adott területen dolgozik.” Szóval ők azért még igyekeznek hagyományosak maradni…