FILMKRITIKA – Villám McQueen végre visszatért egy hosszú kihagyás után, vajon a szeretni való versenyautó végleg visszavonul? Amíg az első film arról szól, hogy az újonc McQueen profivá válik, addig a második részben egy kémes sztori bontakozik ki, a harmadik rész, úgy tűnik, hogy visszatér az eredetihez egy még komorabb hangnemben, viszont néhány új karakterrel gazdagodva.
Azonban, amíg néztem a filmet, vártam, hogy bedobjanak néhány szokásos klisét, de úgy találtam, hogy a film ehelyett inkább vicces, és újabban megpróbálja, hogy megengedi a karaktereinek, hogy kibontakozzanak.
Elő az újjal, ki a régivel
A Verdák 3 története arról szól, hogy McQueen ráébred, hogy ő már nem olyan, mint régen volt. Nem csak azért, mert idősebb lett, hanem azért is, mert a fiatal tehetségek is csatlakoznak a versenyhez, tehát McQueennek nehéz a versenypályán maradnia. McQueen az egyik versenyen úgy végezte, hogy majdnem az életébe került, és el kell döntenie, hogy vagy visszavonul, vagy valahogyan lépést tart az új, magas technológiájú autókkal.
Elsőre általánosnak tűnnek, de a karakterek jól kifejlettek, és úgy látszik, hogy a Pixar figyelmen kívül hagyja a második részben történteket. A film leginkább az első részre utal vissza, plusz további részletekkel kiegészíti McQueen karrierje végének átfogó történetét, és rávilágít Doc Hudson versenyzői életére. Vannak új karakterek ebben a folytatásban, de a csak néhányszor jelennek meg, és alig van elég idő, hogy részletesen kibontakozzanak a vásznon.
Az első és a második részhez képest Matuka sokkal kevesebbet szerepel, ami egy érdekes döntés volt, hiszen ő volt a leghumorosabb jármű a filmekben. Valójában nem vagyok benne biztos, hogy ez a film nevezhető-e vígjátéknak, hanem időnként inkább egyenesen depressziós felhangú. Elfogadni egy nagyszerű mentor elvesztését, és annak a tényét, hogy egyszer elbuksz abban, amiben, egész életedben jó voltál, és úgy általában annak, hogy öregszel, és a film során folyamatosan ezt sulykolják a fejedbe. A filmben a poénok a jelenetekben fogalmazódnak meg, és nem a párbeszédekben, mivel a szöveg sokkal komolyabb az első részhez képest.
Noha a film igencsak mély témákat érintett, a párbeszéd és néhány jelenet szomorú módon mégis vesztett az erejéből, mivel azok nem voltak megfelelően kidolgozva. Mégis a film cselekményét tekintve, mind felnőttek mind gyermekek számára élvezhető, habár a gyermekeknek lehet, hogy egy kicsit túl szomorú.
Verdák a való életben
A Verdák 3 animációja hihetetlenül részletes, és soha nem vártam kevesebbet a Pixartól. Amíg a film nem volt eget rengető, és a képi megjelenés is egyszerűen csak valósághű volt, addig én csak bámultam, ahogy ez a realizmus megjelenik a képernyőn, különösen a háttérnél és a versenypályáknál. Habár egy rajzfilmet néztem, úgy nézett ki, mint egy fénykép. Tehát a képi világ összessége lélegzetelállító, de nem lehet mit kezdeni vele, mert hiányoznak belőle a bohókás jelenetek, kivéve egy részt a filmből. Egy kicsit unalmas és csalódást keltő, hogy amikor a Pixar végre kiad egy filmet, aminek ilyen jó a képi világa, és mégsem tűnik ki a többi animációs film közül. Különösen egy versenyautókról szóló filmmel, és ami valójában csalódást okoz, az az, hogy a látványképet figyelembe véve, nem hozz semmi különlegeset ez a film.
A zene és a hangzás elfogadható, és habár Randy Newman komponálta a hanganyagot a filmhez, az is könnyen elfelejthető. Nem mondható borzalmasnak, de, még ha foto realisztikus is a látvány, és a zenét is egy híres szerző komponálta akkor is csak közepes a minősége.
A végső kör
A Verdák 3 egy elfogadható film, lenyűgöző képi elemekkel, egy olyan cselekménnyel, ami megpróbál megragadni a mélységeket, de a párbeszédek miatt végig csetlik-botlik az egész film alatt. Végül is ez egy élvezhető film, de az ember ne várja a szokott Pixar minőséget, összehasonlítva a régi munkáikkal, műveikkel, amelyek sokkal előremutatóbbak.
-Dante-
Verdák 3
Rendezés - 7
Színészek - 6
Történet - 5.5
Vizuális világ - 7.3
Hangulat - 7.6
6.7
KORREKT
Egy jó film, de kilóg a Pixar letisztultabb animációs filmjei sorából.