MotoGP 17 – Újra itt a Copy-Paste csapat

TESZT – Új év, új MotoGP játék, és mégis ugyanott vagyunk, mint eddig, sőt, még valamelyest HÁTRÉBB is kerültünk. A Milestone idei próbálkozása most Rossi nélkül támad, cserébe ad valami olyat, mint amit talán a 15 próbált kivitelezni, csak most több pénzzel a fókuszban. A játék többnyire ugyanaz, mint eddig.

 

Elég sokmindent elmond a MotoGP 17-ről, hogy a megjelenés után három, négy nappal már petíció indult ellene, hogy többet ne a Milestone fejlessze a játékot. Most előre szólok, hogy negatívumból rettentően sokat fogok írni, sőt, maga az iromány is hosszú lesz, de kb. 19 órányi játék után van miről írnom.

Menedzser-karrier

A managerial career menüpont a játékban egy eltérő karriert tartalmaz. Van a rider változat, ahol csak vezetnünk kell – a Red Bull Rookies Cupban kezdünk két versennyel egy csonka szezonban, majd jöhet a fellépés a Moto3-ba, aztán a 2-be, majd a MotoGP-be. Csak reputáció kérdése az egész: nagyobb nehézségi szint, kisebb segítségek, hosszabb versenyek, jobb eredmények = több tisztelet, gyorsabb haladás. De erről elég ennyit mondanom.

Na a menedzserkedés kicsit más. Ott a pénzt nekünk kell kezelni és nem kevesebb mint tizennégy kategóriába kell ölnünk. A Pit alatt öt csoport (mechanikusok, pályamérnökök, motormérnökök, telemetria-elemzők és sportmenedzsment) van – ebből az első négy a motor adott részeinek (fék, váz, motor, felfüggesztés sorrendben) fejlesztését gyorsítja meg, míg az ötödik a versenyek után ad több kreditet, ami kelleni is fog. Az Office alatt is öt csoport van (marketing, közösség, pr-iroda, technikai koordináció, logisztika), ezek több kreditet, több reputációt, egy extra aktivitást, illetve olcsóbb menedzselési költséget biztosítanak. A Support alatt négy opció van (felfüggesztésen dolgozó mérnök, ECU mérnök, séf/táplálkozástudós, atlétikai felkészítő csoport), amik pilótáink skilljeit javítja szinttől függően (fékezés, gázkezelés, kanyarvétel, testtartás).

Hosszú volt a jellemzés, tudom, de ezeknek egy kivétellel (technikai koordináció) három szintje van. Minél nagyobb, annál többe kerül őket leszerződtetni 8 hétre, de több reputációt kapunk, igaz, a menedzselési költségük is többe kerülhet, ha abba nem fektetünk be. Igen, nincs itt ilyen, hogy egy egész évre leszerződünk, hanem mindig csak nyolc hétre, és közben nem lehet meghosszabbítani a szerződésüket, csak ha lejárnak (lol?). Ez még semmi: a motorokat is nekünk kell megvenni, és legtöbbször csak a legolcsóbb kettőből vehetünk egyet. Ezek után tuningolhatjuk 5 (vagy inkább 4…?) szintig – ehhez viszont kellenek műhelyek. Az elsőt ingyen kapjuk, a másik kettőt meg kell vennünk. Itt jönnek be a mérnökök: minél jobb szintűek, annál gyorsabban elkészülnek a fejlesztéssel, ami többe kerülhet, mint maga a csapat, akit felbérelünk.

Akkor most pár szó még a motorosokról és a szponzorokról. No, szponzort is választhatunk egyet a három közül – ezek eltérő módon fizetnek minket. Van, amelyik több fix lóvét ad versenyek után, de kevesebb extrát, ha az elvárásukat (ez mindig a versenyen egy adott pozíció) teljesítjük, van, ami pedig fordítva kínálja a summát. Választhatunk pár előre beállított festés közül, ahol három alapszínt, illetve a felni színét mi választhatjuk ki. A motorosainkat előre, a szezon elején kell leszerződnünk. A négy tulajdonságukon kívül van még egy, az adott kategóriához való vonzódás. Ez gyorsan kimegy százra (vagy tovább… de majd részletezem). A csapatukat is három szintben fejleszthetjük, érdemes mihamarabb a legdrágábbat beadni nekik.

Versenyeink után pénzt kapunk, amiből lejönnek a menedzselési költségek, illetve reputációt. Ez a kettő mozgat mindent. Még az aktivitásról beszélnem kell: minden szezon 37 hétből áll, ebben vannak szabad hetek, versenyhétvégék, és az aktivitással kapcsolatos hetek. Egy, vagy kettő tevékenységet végezhetünk el. Kaphatunk párezer (a játék elején jól jövő) kreditet, ami a vége felé már semmit nem fog érni, szerezhetünk plusz reputációt, vagy plusz pénzt, ha a szponzor elvárását teljesítjük… esetleg a következő versenyre, vagy véglegesen fejleszthetjük motorosaink képességeit. Ezen túl még a csapatunk szerződéseit meghosszabbíthatjuk 1-2 héttel, vagy a motorosaink affinitását emelhetjük meg. Na, nagyjából ennyi lenne ez a mód. Motoroznunk kötelező még akkor is, ha nem akarunk…

Quick Mode, My GP, Multiplayer

A quick mode alatt van a grand prix, a bajnokság, a time trial és az osztottképernyős versenyzés (na ez korrekt). A motorosok mindhárom kategóriáján túl a Red Bull Rookies teljes brigádja, illetve a Historic kategória alatt a 125/250/500cc/4 ütemű MotoGP pilóták közül is válogathatunk. Ezeket a karriermódban az adott kategória gyúrásával nyithatjuk meg. (Olivier Jacque nevét még mindig nem sikerült kijavítaniuk. LOL.) Saját motorossal is mehetünk néhány előre legyártott Milestone csapat valamelyikével is (ó, hát persze).

A My GP alatt saját pilótánkat (nem a karrierekbelit – két külön elmentés van a menedzseri/motoros karriernek) faraghatjuk át, a motorokba is belenyúlhatunk festés/szponzorilag, resetelhetjük a két karriert, átnevezhetjük a csapatot, meg megnézhetjük a perceken át futó stáblistát – mindegy, haladjunk. A multiplayer magától értetődő… lenne, ha működne, ugyanis vagy beáll a verseny töltési ideje alatt, hogy aztán kiakadjon, vagy egyszerűen hibaüzenettel visszadob a lobbiba. Ugyanúgy P2P mint eddig, az élmény nem a legjobb.

A jó

Javultak a motorok hangjai, de még mindig van hová fejlődni szerintem. Bárki nyerhet a több nehézségi szint és az eddig is jelenlevő segédletek használásával. Vannak régi motorosok. Ennyi.

A rossz

Na, akkor most ajánlok egy kávészünetet mindenkinek, vagy valami étel-ital beszerzését – most értem át Wordben a harmadik oldalra, és szerintem a negyedik alján fogok végigérni a gondolataimon. Megvárom.

Ez a 13/14/15/Valentino Rossi The Game (amit innentől VRTG-nek fogok rövidíteni)/17 közötti összehasonlítás referencia lesz. Na, akkor kezdjük.

A Milestonenak egy év alatt sem sikerült Olivier Jacque nevébe a C betűt belerakni (aki nem hiszi: quick mode, grand prix, rider, historic categories, 250cc, jobbra hármat) – ez szerintem már önmagában sokmindent elmond.

A VRTG-t szerintem egy az egyben átemelték, mert ugyanazok a hibák vannak itt is, mint egy éve. Még mindig az elavult, ósdi, vacak engine-t használják (miközben az MXGP3 már Unreal Engine 4-re váltott… a MotoGP meg jövőre fog, már ha a Dorna náluk hagyja a licenszet), amiben talán a megvilágítás fejlődött egy kicsit és a szponzorok részletesebbek lettek, de kb. ennyi vizualitásban a fejlődés. Továbbra is át tudunk motorozni a pálya mentén elhelyezett reklámtáblákon, továbbra is a motorra teleportálunk egy zakó után, továbbra is síkhülye az MI, ami ráadásul nem vesz minket figyelembe és lazán leküld a pályáról, mert nem kerül ki bennünket, hanem belénk rongyol. Hiába melegszik a motor és a gumi hőmérséklete (ilyesmi is van, igen), ezzel csak baj lesz, ha hibázunk. Az AI továbbra is könnyű: lazán fél perccel el lehet verni őket a legnehezebb szinten, és időmérőkön nem vesznek figyelembe semmit sem – kijönnek a pályára az orrunk elé is, hogy elrontsuk a gyors körünket.

Háttérzene? Az nincs. Legalább VOLT a VRTG-ben zene! Úgyhogy fejlődés a motorok terén, bukja is a pluszpontot a háttérzene hiányával. S ha már VRTG: MINDEN Rossihoz köthető tartalomtól búcsút vehetünk. Nincs Enduranch, nincs drift, nincs YZR-M1-ezés, nincs semmi, sőt, a sisak/kesztyű/bakancs hármasát is mintha komolyan limitálták volna a RIDE 2-höz képest. Győzelmi animáció most van, de elképesztően gyatra minőségű, a versenyek előtt meg ha elskippeljük őket, lehet látni, hogy a karakterek ODAUGRANAK az animáció kezdetének helyszínére. A versenyek végén, ha a finish után zakózunk, a motorunk elég érdekes módon elkezd repülni, mert a fizika bemondja az unalmast, és szerintem a fizika még mindig nem valami jó, mert nehogy már padlógázzal tudjak teljesen kanyarodni a füvön, ami nem épp szép látvány. Árkádnak oké, de szimulátortól messze, nagyon messze van a kedves olasz fejlesztőbrigád. Az online egyszerűen alig működik: P2P, instabil, néha egyszerűen kivág minket a menübe, és nem meglepő az sem, hogy egy óra után sem tudtam versenyezni. 3+ motoros? Akkor jön a lag is.

A glitch

Na, a negyedik oldalon a GLITCHEKBE is belevághatok, mert olyan is van! A menedzser karriermódban néha egy motor megvásárlásával hibaüzenettel elszáll a játék. Ha nem, akkor majd a tuning fog hazavágni. Mind a négy kategóriában öt szintet lehetne fejleszteni, de csak háromszor vásárolhatunk tuningolást, mert az ötödik vételénél – hiába van elég pénzünk rá – nincs elég kredit hibaüzenetet dob, mert az árat mintha nem programozták volna bele a srácok. LOL. Ha meg fejlesztünk, és pl. közben lejár a szerződés, megeshet, hogy az adott műhely bekrepál és elmegy NEGATÍV hetekbe. Ha ez bekövetkezik, azt a műhelyet el is felejthetjük, mert PS4-en nem tudunk CheatEngine-nel átírni egy szájbakúrt byte-ot, hogy rendesen, megfelelően működjön a játék. Elképesztő bakker. Egyszerű programozási változóval megcsinált levágás a rövid határidő miatt? Esélyes.

Ja, a motorosaink is beglitchelődhetnek. Lehet, hogy képességeik nem fejlődnek tovább, hanem beakadnak valahol 60 körül. Most vagy ennyire tehetségtelenek, vagy glitches szar az egész játék, igen, így le merem írni. Az affinitás miatt is mondom: lazán kimegy 400-ig is egy 100-as skálán. Most ez valami nevetséges vicc? Ja, és nem lehet azt csinálni, hogy mi csak menedzselünk, nem, versenyezni is kell.

NEM AJÁNLOM.

Ezt a játékot meg ne vegye SENKI SEM 21 ezer forintért. Ez a játék a VRTG-től is visszaesés, ami ráadásul butított a 15-höz képest, és bár beadott a tavalyi motorozás pár újítást Rossi miatt, azoktól itt el is köszönhetünk. Olvastam a Glassdooron pár értékelést, ahol a vezérigazgató mindenbe belepofázása és a szoros határidő miatt rossz értékelést kapott a Milestone. Na, szerintem miatta ilyen ótvar ez a játék is: kiadnak évente 3 cuccot, de mindhárom borzalmas, de ha évente csak egy címet tolnának ki, esetleg még jó is lenne… csakhogy így a MotoGP 17 nem az. A 13-hoz képest alig érzékelhetünk bárminemű fejlődést. Ezt a játékot a rajongóknak sem tudom ajánlani.

Betelt a pohár: megelégeltem, hogy a Milestone nem tud fejlődni. Két olasz publikáció a Metacriticen 7-est adott ennek a játéknak. Meg a nagy francokat! Ez a játék így már a 4-est sem éri el. Próbálnak egy új játékmódot, ami úgy en bloc tönkreteheti a játékos élményét a glitch miatt, csak most itt lehet találgatni, hogy mit érdemes, mert nem segít semmit sem a játék.

Ez a játék szégyenfolt a gyorsasági motoros-világbajnokság licenszén. Jövőre Unreal Engine 4-re váltanak állítólag. Nehéz lesz meggyőzniük, hogy érdekeljen is, amit csinálnak…

-V-

Pro:

+ Bárki elszórakozhat vele, és van splitscreen is
+ Valamelyest a festést mi állíthatjuk be
+ Régi motorosok, új, jobb motorhangok

Kontra:

– A menedzselős karrier glitchhalmaz, emiatt pedig rövid időn belül játszhatatlan lesz
– Az online nem nagyon működik, évek óta ugyanaz
– Visszafejlődés tartalmilag, miközben szinte semmit nem fejlődött…


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: gyorsasági motoros-világbajnokság játékadaptációja

Megjelenés: 2017. június 15.

MotoGP 17

Játékmenet - 5.2
Grafika - 4.8
Fizika - 3.1
Zene/Audio - 6.1
Hangulat - 5

4.8

GYENGE

Hiába lehet elszórakozni ezzel a játékkal, ez már katasztrófa, amit a Milestone művel. Vegyék már el a licenszet tőlük!

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu