Phil Spencer mondott pár érdekfeszítőt a Timenak adott interjújában.
„Amikor a játékok tekintetében a mi erősségeinkre gondolok, ma az Xbox brand ikonikus lett konzolos körökben. Mi Windows[os] is vagyunk úgy, mint a Microsoft, szóval nagy fókuszt helyeztünk a Windowsos játékra, és az egy nagy, megcélozható piac, amiben még nem terveztünk bővíteni még. Egy platform-szemszögből az Xbox Live-ot a legkritikusabb tulajdonunknak tekintem: ott van iOSen, Androidon, cross-playről beszéltünk a Switchcsel [Rocket League, Minecraft]…
Ha a konzolos térre gondolunk, a játékok tükrében nem ez a legnagyobb szegmens, de ez egy kritikus vásárlói réteg, ami nagyon is fontos, és ők szeretik a játékaikat. A legjobb konzolos játékosok a legjobbak minden eszközön, amit nem mindenki lát, de ezt mi az adatainkban érzékeljük. Ha jó konzolos vagy, valószínűleg sokat játszol PC-n vagy valamilyen mobilos eszközön; csak egy játékos vagy, aki mindenen játszani szeretne.”
Az Xbox azért nem teljesen sikeres – gondoljunk csak a japán szituációra, de legalább ők nyitottak a cross-playre más platformokkal. Ez sajnos a Sony-ról nem mondható el – őket naponta nyaggatja a Psyonix, a Rocket League fejlesztői ezzel kapcsolatban, és minden nap nemleges a válasz.