A Microsoft eléggé melldöngetően bízik az erősebb Xbox konzolban.
Mike Ybarra (az Xbox programmenedzsment-főnöke) és Phil Spencer, az Xbox vezére a The Guardiannel beszélgetett az E3 során. Először Ybarráé a szó: „Mindig is mondom a játékkal foglalkozó csapataimnak, hogy ha Dolby Atmos térbeli audiót, HDR-t és nyolc millió pixelt kínálunk a képernyőn, akkor az emberek elvesztik az időérzéküket, mert annyira jól fognak szórakozni. E belemerülés a célunk. Amikor ezt a dobozt [konzolt] létrehoztuk, jobban szólt erről az alámerülésről, mint eddig bármi más, amit csinálni szerettünk volna. […] Ez az élmény a része a szórakoztatóipar részének, amiben benne vagyunk.”
Spencer egyetértett vele: „Az Electronic Arts színpadán beszéltem Patrick Söderlunddal a Maddenről, és az egyik megnyilvánulása arról szólt, hogy hogy nézett ki és hogyan mozgott a fű. Azt mondta, hogy ha valakit arra kérnél, hogy jelöljön ki tíz dolgot a képernyőn, ami eltérő az Xbox One X-en, senki sem venné ezt észre, de tudat alatt, ahogy egyre életszerűbb lesz a vizualitás, az agyad érzékelni fogja, hogy valami itt nincs rendjén. A 4K szólhat csak a fizikáról, vagy csak arról, ahogy a fák mozognak.”
Nos igen, audióban tényleg élen jár a Microsoft – csak az Xbox One X-nek és S-nek lesz Dolby Atmos-támogatása. Játékokkal mi a pálya?