A Shadow of Mordor után a Monolith itt is szeretné kiküszöbölni egy, a múltban elkövetett hibát.
Az E3-on a Gamereactor meginterjúvolta Bob Robertset, a Monolith dizájnrendezőjét, ahol ezt mondta: „Tényleg igyekszünk a Shadow of Warban a karaktereknek és a történetnek azt a konkluzív, befejező érzést, azt az epikus befejezést összehozni, amit legutóbb csak félig tudtunk összehozni. Biztosan be fogjuk fejezni Talion és Celebrimbor történetét úgy, hogy elégedettek legyenek az emberek. Értettünk a legutóbbi kritikákból: a befejezés hiányos volt, és most úgy vélhetik a játékosok, hogy túlkompenzálunk majd itt.”
Végülis az nem nagy gond, hiszen ha a játék korrekt, majd a befejezés is robbant, akkor nem csalódhatunk. Elvégre ha elkerüli a Halo 2 példáját (korrekt játék, idegesítő, cliffhanger befejezéssel) az október 10-én PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re érkező Shadow of War, nem lesz itt nagy baj.