A Ubisoft majdhogynem tabula rasa megközelítést szeretne.
Amerikai helyszín, karakter létrehozásának lehetősége, kooperatív kampány (amiben csak a hoszt eredményei kerülhet elmentésre…?), „dinamikus” történet és mesterséges intelligencia – ez csak pár pont, amiben a Far Cry 5 újítani fog az eddigi részekhez képest.
Az augusztusi, 308. EDGE magazinnak adott interjújában a Ubisoft rendezője, Dan Hay így nyilatkozott: „Amikor játékokat építesz, mindig ott vannak azok a szívbemarkoló pillanatok, amikor ki kell hagynod fícsöröket, mert ki kell adnod a játékodat. De ez egy olyan játék, ahol mi tesztelni szeretnénk magunkat, ahol ki akarunk próbálni, meg akarunk mozgatni néhány dolgot. Úgy vélem, hogy a játékok felnőttek ahhoz a ponthoz, ahol remek történeteket mondhatsz el majdnem ugyanolyan módon, mint a tévében vagy filmekben: rakj be valakit egy olyan környezetbe, ahol kihívás elé állítod őt, és valami egyedit adsz elő – olyan élményt adsz nekik, amit máshol nem kaphatnak meg.”
Hay egy új élményről is beszélt, amikor is valós eseményekhez közeli témát boncolgat a játék: „Általában amikor dolgozol egy játékon, komolyan veszed a fejlesztést. Ha kimész mondjuk egy cigiszünetre, egy olyan világba lépsz ki, ami más, mint amit te hozol létre. Ez nem teljesen igaz a Far Cry 5-re, és ez egy érdekes érzés, amikor kimész és az emberek körülötted olyan eseményekről beszélgetnek, amik a játékodban is feltűnhetnek. Amikor a játékost olyannal állítod szembe, aki komolyan azt hiszi, hogy az emberiségnek jó cselekedet hajt végre abban a pillanatban, amikor ez egy téma a világban… ez jól esik.” Utóbbi mondatnál értelemszerűen Joseph Seedre, a Far Cry 5 fő ellenfelére utal – a papra, aki annyire komolyan a világvégében hisz, hogy egy kultikus bandát hozott létre, mindenkit bekényszerítve a csatlakozásra.
A Far Cry 5 február 27-én érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
(Forrás: WCCFTech)