Tim Garbos a SteamSpyról vett adatokból kihozott pár érdekes statisztikát.
Kezdjük a leghosszabb játékcímmel: Tales of Monkey Island Complete Pack: Chapter 4 – The Trial and Execution of Guybrush Threepwood – ez összesen kilencvenhat karakter. Ezt próbálja valaki kimondani egy lélegzetvétellel… amúgy 2004-ben az átlagos játékcím 25.7 karakter volt, manapság ez lecsökkent 16.6-ra.
Van itt még szó a színtelítettségről, a screenshotok színeiről (!), arról, hogy mennyire voltak sötétek, vagy világosak a screenshotok (2007 lett a legsötétebb év, érdekes módon), és szerinte a legjobb az, ha mindössze HAT karakterből áll játékunk címe. (Azért abba nem sok minden fér be!) Végül egy kis összehasonlítás a hímnemű és nőnemű megszólításokról is befért a Steames játékok leírásaiban. Itt is megfigyelhető egy tendencia.
Vajon mennyi szabad ideje volt Garbosnak, hogy ezeket összehozza? A kérdést megválaszolni nem tudjuk, és nem is szeretnénk…
(Forrás: Kotaku)
Steam market is NOT getting more saturated (thanks, @Steam_Spy)
Analyzed all screenshots and got average color per year.#gamedev #indiedev pic.twitter.com/Malqiq3wzY— Tim Garbos ⌨️⌨️⌨️⌨️ (@timgarbos) July 10, 2017
THE COLOR OF STEAM GAMES! Stand out by making your screenshots more green – unless it’s tagged Golf – the greenest tag on Steam. pic.twitter.com/E01LhteBLi
— Tim Garbos ⌨️⌨️⌨️⌨️ (@timgarbos) July 11, 2017
Are Steam games getting longer? Nope! The average game title in 2004 was 25.7 characters and in 2017 it’s down to 16.6 characters. pic.twitter.com/G2sJNRci4n
— Tim Garbos ⌨️⌨️⌨️⌨️ (@timgarbos) July 11, 2017
Is the future of Steam games looking BRIGHT or DARK? It’s getting pretty dark, 60%+. 2007 was the darkest year ever. #gamedev #indiedev pic.twitter.com/axveWvruqn
— Tim Garbos ⌨️⌨️⌨️⌨️ (@timgarbos) July 11, 2017
What is a good game title? It’s exactly 6 characters long according to @Steam_Spy data. #indiedev #gamedev
P.S. Longest title is 94 chars. pic.twitter.com/xW4OR9UAAh
— Tim Garbos ⌨️⌨️⌨️⌨️ (@timgarbos) July 11, 2017