Ezért mozgunk lassabban a Quakeben mint a Doomban

John Romero elmagyarázta, miért is volt különbség a sebességekben.

A Doom egyik sajátossága az volt, hogy Doomguy piszkosul gyorsan mozgott a pályákon. Ez a Quake során nem így volt, bár ott újdonságként hatott a 3D. Miért volt lassabb a tempó? Romero, az id Software egyik korábbi ikonikus fejlesztője (aki később bukott egy szépet a Daikatanával, miután elment Carmackéktől…) egy blogposztban kifejtette: azért volt Quakeguy lassabb, mert maguknak a pályák is kisebbek voltak, hiszen azoknál a fájlméretnek mind 1,44 megabytenál (3,5″-ös floppylemez, anyone?) is kisebbnek kellett lenniük. Kompenzálni kellett tehát, így a sebességünk látta kárát a zsugorodásnak.

A posztot azért is érdemes meglesni, ugyanis Romero az eredeti Quake pályatervezőjébe is betekintést nyújt, és… mondjuk úgy, hogy azóta kicsit egyszerűbb lett a dolga az id Tech 1-gyel próbálkozó hobbifejlesztőknek.

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu