John Romero elmagyarázta, miért is volt különbség a sebességekben.
A Doom egyik sajátossága az volt, hogy Doomguy piszkosul gyorsan mozgott a pályákon. Ez a Quake során nem így volt, bár ott újdonságként hatott a 3D. Miért volt lassabb a tempó? Romero, az id Software egyik korábbi ikonikus fejlesztője (aki később bukott egy szépet a Daikatanával, miután elment Carmackéktől…) egy blogposztban kifejtette: azért volt Quakeguy lassabb, mert maguknak a pályák is kisebbek voltak, hiszen azoknál a fájlméretnek mind 1,44 megabytenál (3,5″-ös floppylemez, anyone?) is kisebbnek kellett lenniük. Kompenzálni kellett tehát, így a sebességünk látta kárát a zsugorodásnak.
A posztot azért is érdemes meglesni, ugyanis Romero az eredeti Quake pályatervezőjébe is betekintést nyújt, és… mondjuk úgy, hogy azóta kicsit egyszerűbb lett a dolga az id Tech 1-gyel próbálkozó hobbifejlesztőknek.