Nem kizárólag PC-n láthatunk free-to-play címeket, sőt…
Mark Robinson a deltaDNA vezérigazgatója. Ez a cég mélyreható adatelemzéssel és valós idejű marketingrészekkel foglalkozik, így valamelyest rálátása van a free-to-play címekre, hiszen ott a játékoknak máshogy kell pénzt előteremteniük a fenntartás érdekében. A GamingBoltnak Robinson ezt nyilatkozta: „A free-to-play szemszögből a frissített, erősebb konzolok csak jó dolgokat eredményezhetnek, mert tudjuk, hogy a jobb hardver jobb konverziós rátát és monetizációt jelent. Ez egy olyan trend, amit főképp mobilokban vettünk észre, ahogy azok fejlődtek. Nem látunk semmi okot arra, hogy a free-to-play fejlesztők ne tudják a PC-s megközelítésüket átformálni a konzolokra is.
Ami fontos, az nem más, ahogy a játékosok interakcióba lépnek a játékkal és minden személyes élményre testreszabott reakciót kell alkalmazni, miközben a monetizációs mechanizmusok nem ölik meg egymást. Egy jó alap monetizációs körrel is rendelkezni kell, függetlenül a platformtól.”
Mivel egyre több játék bukkan fel konzolokon is free-to-play rendszerben, Robinson kommentje érthető – a játékosokat meg kell szólítani, hogy ne töröljék le a címet két perc után…