Nocsak, ez azért kicsit No Man’s Sky-os nyilatkozat, és ugye tudjuk, mi lett abból a játékból…
Pedig ilyesmit nyilatkozott a szeptemberi, 308. PC Gamer számban Jean Guesdon, aki Ashraf Ismaillal azonos pozícióban, rendezőként dolgozik az Assassin’s Creed: Originsen. „Amikor három és fél éve nekiültünk a játéknak, nemzetközinek, teljesnek szerettük volna azt, és ezért céloztuk meg, hogy egy átmenet nélküli, teljes országgal rendelkezzen. Ezt a nagy skálát és teljes szabadságot már érintettük a IV: Black Flaggel is, de most ezt szárazföldre szeretnénk átvinni. Ez az extra év lehetőséget adott nekünk, hogy jó minőségben megvalósítsuk.”
Ezen a játékon amúgy is a világ szeme: ha ütős lesz az Origins, a Ubisoft inkább kétévente hoz ki egy új felvonást ahelyett, hogy például a Call of Duty példáját követnék. Guesdon a kevesebb scriptelésre is kitért, elmagyarázva, hogy nem valószínű, hogy két játékos pontosan ugyanazt az élményt élje át: „Számunkra ez olyasvalami, amit szeretnénk megnyomni. Szeretnénk, ha a játékosoknak saját, egyedi, személyes élménye lenne, ami kevesebb scriptelést és kézfogást jelent. Létrehozzuk a világot, elhelyezünk benne némi tartalmat – van több tucatnyi küldetésünk, illetve emberek, akik elmondják a történeteket. De ezek között, amikor a világban tartózkodsz, sok dolog megtörténhet. Nem fog két ember ugyanazzal az élménnyel rendelkezni – ez pusztán lehetetlen. Átdolgoztuk a mesterséges intelligenciát, szóval minden élőlény a világban ez által van irányítva: az oroszlánok antilopokra vadásznak, a krokodilok a rinocéroszokat támadják meg, ha a közelükben vannak – a világ egyszerűen élettle telibb, mint idáig valaha.”
Aztán lehet, hogy majd emiatt fog röcögni a frame rate, mert az gyanús, hogy eddig KIZÁRÓLAG Xbox One X-en láttuk működés közben az október 27-én PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re érkező Assassin’s Creed: Originset.