A Slightly Mad Studios jóformán mindent feltett a teljesítményre.
Rod Chong, a fejlesztők egyik főnöke a GameSpottal ült le pár szó erejéig. Elmondta, hogy a Project CARS 2 minimum hatvan képkockával fut másodpercenként, ugyanis minden azalatt „halál” lenne.
„Mindig a határokat feszegetjük. Mindig új renderelési technikát tolsz előre. Új részek a fizika engine-jében, amik jobban terhelik a processzort. Ha a teljesítmény csökkenni kezd, vagy a frame rate nincs olyan szinten, ahol szeretnéd, hogy legyen, az kihívás tud lenni. A mi alapvető minimumunk a 60 FPS. 60 FPS vagy halál: az érzés, hogy az autó „nincs ott”… vagy ha VR-ezni kezdesz, rosszul érzed magad 60 FPS alatt. Most elég jól kidolgoztuk az optimalizálást, de természetesen voltak olyan pillanatok, ahol keményen kellett dolgoznunk e téren.
Az egész a játékban történő elmerülésről szól. Mindig a játék kinézetét kell megtolnod. A szimulációs versenyjátékok között jóformán fegyveres harc folyik. Úgy vélem, megtekintheted, hogy mit hoztunk össze látvány tekintetében, és ez majdhogynem magáért beszél. Nem véletlenül Slightly Mad Studios a nevünk!” (Kicsit őrült stúdió, ha magyarra kellene fordítani.) Chong szerint a játékukat akár profi versenyzők is bevethetik szimulátorként – többnek tekinti, mint egy sima autós játékot.
A Project CARS 2 szeptember 22-én jelenik meg PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.