F1 2017 – Dobogós!

TESZT – Bár nem éppen egyszerű falat a kezdőknek, az idei Formula-1 játékadaptáció tovább folytatja a Codemasters pozitív megítélését. Tény, a DiRT 4 nem lett tökéletes, mint ahogy az F1 2017 sem, a játék igencsak korrekt, sőt, ki merem mondani: ADDIKTÍV lett, köszönhetően főképp az átfaragott karriermódnak!

 

Az idei F1 játékot nem is kell nagyon kereteiben előre bemutatnom. Az idei száguldó cirkuszt dolgozza fel szélesebb autóival, eddigi leghosszabb szezonjával, és sajnos eggyel kevesebb csapattal mint tavaly, ugyanis a Manor sajnos bekrepált (pont a Sauber miatt, akik idén továbbra is sereghajtóak). Úgyhogy itt előre megelőlegezem a történet kidobását az értékelőből és a helyére a fizika jön – hülyén festene a sztori 0-ja, mert így max 8-as lenne a játék.

McLaren

Jó, valamelyest van történet, ugyanis újításként vannak jelenetek a versenyek között. Menedzserünk (aki dühösen szebb hölgy ahhoz képest, amikor nem) lesz az első személy, akivel találkozni fogunk, de a versenymérnökünk és az úr, aki a meghívásos versenyekért is felelős (erre a témára még vissza fogok térni), szintén gyakran kerül majd szemeink elé. Belső nézetes perspektívát kapunk itt amúgy és nem lesz lehetőségünk kommunikálni velük.

A karriermód tehát itt már lép egyet előre, de tegyük hozzá azt is, hogy bárhol elkezdhetjük (tehát aki Mercedesben nyitna, megtehetné – eh, nem is tudom, az nem kihívás…), és akkor hozzátehetjük az autók tuningolásának lehetőségét. Százhetvennél is több upgrade szerelhető az autóra, és nem lehet majd csak úgy pikk-pakk egy szezon alatt kimaxolni őket, sőt…

…hiszen a frissítések akár nem sikerülhetnek! Bizony, ráköltünk többszáz pontot pl. a motorra, aztán a mérnökünk (aki minden csapatban ugyanúgy néz ki, lol) sajnálkozva mondja, hogy nem sikerült, és oda a ráköltött pontszámunk, de azért olcsóbban megpróbálhatjuk újra a frissítés fejlesztését. Na most, ez főleg a McLarennél okoz igencsak vicces pillanatokat, mert az a kocsi, angolul írom, hogy ne kelljen kihúzni, shitbox. (A Sauber is.) Szóval nem egyszerű, és elsőre igencsak bonyolultnak tűnik, hogy a karosszériától a motoron át az alkatrészek élettartamáig több dolgot is fejleszthetünk.

Sauber

A karrierünk során tehát fejleszteni kell az autót is, amihez az eléggé szórakoztató edzések is hozzájárulnak az időmérő és a futam előtt. Helyes vezetési stílussal a lehető legjobb stratégiát érhetjük el, jó üzemanyagfogyasztással a maximumot hozhatjuk ki – nem is olyan rossz, és ezekkel is jönnek a fejlesztéshez a pontok. Eközben persze megy a rivalizálás a csapaton belül (vagy más pilótával), ráadásul a csapat elégedettségi mutatója is mozog ide-oda. Minél lilább, annál jobb. Pluszban a meghívásos versenyek (ahol retró kocsikat is vezethetünk felüdülésképp) szintén növelhetik ázsiónkat és fejlesztésre is költhetünk sikerek esetén. -> ázsiónkat.

Milyen a fizika? Nos, szerintem ebben nincs miért szégyenkeznie a Codemastersnek – a DiRT esetében is eléggé elfogadható eredményt mutattak fel, és itt sem hanyagolták el ezt az aspektust. Törik, szakad minden, kopik a gumi, és bizony akár mi is idő előtt a pálya szélére kerülhetünk. Ebben lazán kiválót nyújtanak a fejlesztők.

Online? Többnyire stabilan ment, de Monacóban bedugultam. Állandóan.

Toro Rosso

Ennek ellenére nem tudok 9-est adni a játéknak, ugyanis több hibája is van. Szerintem a kezelőfelület visszafejlődött tavalyhoz képest, de ami a nagyobb probléma, az a kezdők számára (nem) nyújtott segítő kéz. Komolyan videókkal elintézni a tutorialt szerintem gáz. Idén elég szépen reklámozták a játékot (még Spában is hirdetőtáblák tömkelege promotálta az F1 2017-et), és ezzel szépen elbaltázzák a kezdők kezdeti köreit. Gratulálok.

A hétvégéket a profi Sky Sports F1 kommentárai vezetik fel, de ők meg eltűnnek a versenyek során, ami azért is eléggé szomorú, mert még a PS1-es F1 2001-ben (ami amúgy kurvára bugos volt, hadd jegyezzem meg – valaki anno belém kötött, hogy mit fikázom, holott konzolon is előadtam a glitchet, hogy ha box felé hajtó kocsiba rohanunk bele, az átmegy a falon, majd a kör végén belassul, és ha ekkor belemegyünk, eltűnik a pálya alatt vagy felette…) is volt kommentár, mégpedig akkor még a külföldi közösség kedvenc Murray Walkertől, aki az angol Palik Lászlónak felel meg. (Nélküle meg már nem nézem magyarul az F1-et.)

Még megemlíteném a grafikabeli furcsaságokat. Néha a pilóták bukósisakja eléggé alacsony felbontásban töltődnek be, és szerintem a pilóták is viszonylag furcsán néznek ki a HUDon és a dobogón is – s mintha egy trófeafelemelő animáció lenne csak. Ejj…

Ajánlott!

Az F1 2017 jó vétel – ha kimaradt a 15 és a 16, a 17 bőven megéri, hiszen a normális pályákon túl eltérő vonalvezetés, éjszakai Monacó, továbbá addiktív karriert kínál az idei feldolgozás. Aki imádja az F1-et, most vegye meg, mert jövőre azok a béna halok lesznek a kocsikon (aki ebbe beleköt: mi van akkor, ha letörik? Felfüggesztés tropa, gumi tropa, veszélyt okoz a következő pilótának, és láttunk már értelmesebb megoldást is). Rajongóknak 9, mindenki másnak erős 8,5!

-V-

Pro:

+ Autótuningolás ezerrel
+ Karriermód jelenetekkel és retró autókkal
+ TV-szerű prezentáció…

Kontra:

– …többnyire, versenyek alatt paff, odalesz ez és a HUD sem olyan jó
– A kezdőknek több segítséget kellett volna nyújtani
– A pilóták furán néznek ki, a bukósisakjuk néha nem tölt be rendesen


Kiadó: Codemasters (disztribútor: Koch Media)

Fejlesztő: Codemasters

Stílus: Formula-1 licenszen alapuló játékadaptáció, Honda motorrobbantó szimulátor

Megjelenés: 2017. augusztus 25.

F1 2017

Játékmenet - 9.4
Grafika - 8.7
Fizika - 8.9
Zene/Audio - 8.5
Hangulat - 8.5

8.8

KIVÁLÓ

McLarennel leszerződni nem kell félnetek, nehéz lesz...

User Rating: 4.83 ( 2 votes)

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu