A fejlesztők az ősi Idősebb Futhark nyelvet használják majd a rúnákhoz.
Furcsának hangzik? Pedig a fejlesztők nagyon is komolyan veszi e nyelv használatát, amelynek kiemelt fontossága lesz a Santa Monica Studios hack’n’slash akció-kalandjában.
A God of War 2018 elején érkezik PS4-re és még mindig tömérdek ismeretlen részletről nem tudunk a játék kapcsán. A híres Sony exkluzív akciósorozat legújabb része egyértelműen a japán cég egyik legnagyobb dobása lesz jövőre, így nem csoda, ha szőrmentén, de mégis alaposan kikalkulált rendszerességgel adagolják róla az információmorzsákat.
A most napvilágot látott információk alapján a játékban használt nyelvnek kardinális szerepe lesz. A rúnákhoz leginkább az nyelvkutatók szerint Kr. u. 400-ban beszélt és rúnaírásban is használt Idősebb Futhark rúnái szerepelnek majd leginkább a játékban – azért csak „leginkább”, ugyanis minden régiónak, vagy királyságnak saját nyelvjárása volt a Futharkon belül és több mint tízféle ilyen területen járhatunk majd. És hogy ebben az egész rúnaírásban mi a pláne? Ha „megtanulod” (illetve Kratos és fia megtanulják) ezeket a rúnákat és a megfelelő helyen lefordítod őket, akkor olyan területeket, vagy mellékküldetéseket nyithatunk meg a főtérképen, amelyek egyébként rejtve maradnának a játék során.
Ha mindez nem lenne elég, akkor mágia is lesz a játékban, amelyhez szintén szükség lesz a szavak és rúnák ismeretére. Rúnákról már esett szó a játék korábbi promó anyagjaiban, de mágiáról még nem sok. Az egyik mágia a Föld Mágia lesz, amelyet a Kratos úgy tud megidézni, hogy megérinti a földet és ezáltal ősrégi erőket hív meg, amelyek segítik a harca során, ugyanakkor más mágikus elemek is szerepelnek a játékban, amelyeknek köszönhetően Atreus „emlékezni” fog a múlt eseményeire, méghozzá úgy, hogy rátetolváljuk Kratos kölykére a rúnákat. Így lesz például Atreus nemcsak egy jópofa kissrác, aki elkíséri apját az útja során, hanem tényleges segítőtársa is.
Corey Balrog, a játék fődesignere egy podcastban beszélt még az északi istenekről is, akik egy fokkal lazábban – vagy éppen komolyabban – veszik a dolgokat, mint a Kratos által korábban ismert görögök: Æsir például – amikor éppen nem harcol – akkor állandóan mulat és bort vedel, Vanir igazi druidalélek, aki szinte eggyé vált a természettel, az óriások pedig a művészet rajongói. (Bár nehezen néznénk ki belőlük, amikor éppen agyon akarják vágni Kratost és fiát.)
Azt hiszem, ez a sok újdonság épp eléggé meggyőzött minket arról, hogy mennyire érdekes és mégis más lesz ez az új God of War, amelyet most már tényleg felcsigázva várunk – uhh de messze van még az a 2018!