A Shenmue atyja szerint az Epic engine-je kitűnő választás a Shenmue-hoz.
A már több mint két éve bejelentett (és közösségi finanszírozásban taroló) Shenmue III-hoz a Ys Net az Unreal Engine 4-et veti be ahelyett, hogy nulláról felprogramozza a csapat, mint az első két rész esetében. Suzuki az Eurogamer adott egy interjút a Gamescomon, ahol ezt nyilatkozta:
„Az Unreal Engine egy kitűnő választás a mi megközelítésünknek, mert gyorsan tudunk prototípust készíteni. Számomra ez egy értékes dolog. Én elég sok kihívást próbálok meg teljesíteni, és sok közülük próba-szerencse alapú. Szeretném az eredményeket gyorsan látni, kipróbálni az új ötleteket. Úgy érzem, hogy az Unreal Engine koncepciója és az én megközelítésem a fejlesztés felé egy jó párosítás.”
Hozzátette, hogy eközben viszont nagyobb kihívás a finomhangolás az Unreal Engine-ben, így emiatt Suzukiéknak néha módosítania kell a forgatókönyvet, a jelenetet, hogy az engine gond nélkül kivitelezze: „Az Unreal esetében ez egyfajta „fekete doboz” – nehéz alacsonyabb szinten finomhangolni azt. Megpróbálom megtalálni a legjobb utat arra, hogy az engine-t kihasználjam, ami miatt néhol módosítanom kell a játék forgatókönyvét vagy tervezetét, hogy az eszközökhöz igazodjanak. Az összességében mégis egy jó engine-nek tartom [az Unreal Engine 4-et].”
Suzuki végül még elmondta, hogy a Shenmue III-ban egy nagy területen kezdünk, ami először töltési időt fog igényelni, de a régebbi részekhez képest most jobb lesz a helyzet a töltési időkkel kapcsolatban. Meglátjuk 2018 második felében, amikor is PlayStation 4-re és PC-re érkezik.
Forrás: Eurogamer