A Ubisoft vezérigazgatója elég merészet nyilatkozott.
A franciák több játéka is nyílt világgal rendelkezett az utóbbi években, és gyakran egy kaptafára készültek (pl. a Far Cry 4 térképét majdnem egy az egyben átemelték a Far Cry Primalba…), de ennek ellenére Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója olyat mondott az EDGE magazinban, amiből a WCCFTech idézett, hogy feldobta az esős, lehangoló vasárnapunkat…
„A The Legend of Zelda: Breath of the Wild sok dolgot átvett, ami a Far Cry-ban és egyéb Ubisoftos játékban létezett már, de ez tökéletesítette azokat. A legfontosabb dolog szerintem nem maguk a rendszerek, hanem az, hogy miként lehet őket tökéletesíteni, hogy miként tudják a játékosnak a lehető legjobb élményt garantálni.
Ugyanez a rendszer két játékban is lehet úgy, hogy nem tűnnek azonosnak. Igazából a feladat az, hogy biztosíts magadnak több lehetőséget, hogy aztán ezeket egy jó élmény nyújtása céljából kombináld. Amikor a rendszerek hasonlóak egymáshoz, ez azért van, mert a fejlesztők nem tudták ezeket teljesen kiaknázni.
Amikor a rendszer szórakoztatásból jó, a csapat tudja, hogy ez működni fog, és ami a legvégén számít, az maga az élmény, de mi egyre több időt szánunk arra, hogy a játékaink nagyon is eltérjenek egymástól – mindig ez volt a cél. Ám ha megnézel sok játékot, mint például a legutóbbi Sony játékot, a Horizon: Zero Dawn-t, ők is több rendszert átvettek tőlünk, mert az iparban mindig a többi játékot és kiadót megnézzük. Egy játék eléggé összetett, szóval ez számunkra a jó élmény nyújtását elősegíti.”
Azt leszámítva, hogy Guillemot mintha elfeledkezett volna az Uncharted: The Lost Legacy-ról, képes volt megspékelni azzal, amit a multiplayerre történő fókuszról mondott: „A multiplayer típusú játék iránt egyre nagyobb igény van. Cégként igazodnunk kell az igényekhez. Ez egyfajta generációs kérdés: néhányan lineáris kalandokat játszanak, és szeretnének továbbra is ilyesmivel játszani, még akkor is, ha kezdenek nyitni más típusú játékok felé. Minden egyes forradalom vagy szétszakadás esetén vannak lépések, amikor a középponton állsz és az új dolog nem nagyon érdekel. Az első emberek, akik kipróbálják azt, azt mondhatják, hogy ez jó, de nem olyan jó, mint amire számítottam, és néha többet nem is akarják ezt kipróbálni. Egy kis idő után, hogy javítasz az élményen, eljutsz egy olyan szintre, ahol az új kipróbálók imádják, amit összehoztál. Mindig kell idő a mentalitás megváltozásához. Számunkra nem volt más lehetőség, mint az, hogy bemutassuk azon termékeket, terméktípusokat, amiket a vásárlók, a játékosok szerettek volna.”
Forrás: WCCFTech