A Sony nem szeretne egyedülállóan uralkodni a virtuális valóságban.
Andrew House, a Sony Interactive Entertainment főnöke egy rövid interjút adott a Reutersnek, ahol ezt nyilatkozta: „Nem vagyok teljesen kényelmes pozícióban amiatt, hogy ekkora előnnyel vezet a Sony a VR-piacon. Egy ilyen új kategóriában több platformot szeretnél, hogy sikeres legyen, hiszen így létrejön a közönség.”
House azért nyilatkozta ezt, mert az International Data Corporation (IDC) közzétette a virtuális és augmentált valósággal kapcsolatos második negyedévi jelentését, amiben azt olvastuk, hogy a piac 25.5%-kal nőtt az egy évvel korábbi adathoz képest. A jelentés viszont kiemeli, hogy a VR-piac növekedése lassabb más, hasonló időpontban bemutatott technológiához képest és bár az árcsökkentés segít, a vétel előtti kipróbálás még mindig kihívásokat nyújt.
Érdekesség, hogy a jelentés piacvezetőnek a Samsungot emeli ki, de valószínűleg a Sony nem tekinti ellenfelének a Gear VR-t, hanem inkább az Oculus Riftet és a HTC Vive-ot. Azokat pedig a japán cég lehagyta az utóbbi három hónapban elért fél milliós eredményével…