TESZT – A Slightly Mad Studios menetel. Azok után, hogy az Electronic Arts majdnem taccsra vágta őket (a vezérigazgatójuk ezt mondta…), az első Project CARS-szal minőségit alkottak, és azt a szintet sikerült megugraniuk a folytatással is. Ez a játék eleinte nehezen „bontható ki”, de akinek sikerül, elmerül majd benne. Nagyon.
Az intróban megemlített gondolatmenet lehet talán egyetlen komolyabb hibája (idézőjelesen?) a Project CARS 2-nek. Ahogy az F1 2017 is, ez a játék sem kínál nyújtó kezet a kezdőknek, hanem csak a pálya széléről figyel. A játékosnak kell megtanulnia az alapokat (mondjuk ilyesmit a Gran Turismo is csinált a licensztesztekkel…), és max a pálya helyes ívére hagyatkozva kell megtanulni, hogy hajtűkanyart nem veszünk padlógázzal és a lassan be-gyorsan ki elvét követve kell bevenni a sebesség érdekében.
Esőben, hóban, sárban
A játék egyik erőssége az időjárási lehetőségek armadája. Aki szeretne szakadó esőben, vagy akár hóban vezetni, ez a játék megadja rá a lehetőséget. Eszméletlenül hangulatos, és ami még komolyabb, hogy a fizika is változik a talajtípustól és az időtől függően. Az első rész esetében is szerintem frankó volt a fizika, és ezt a Slightly Mad képes volt egy szinttel tovább emelni – a dinamikus időjárás mellé a tapadás is folyamatosan változik. Ilyen nem volt az első részben!
Persze ehhez kell egy korrekt kezelés is. Na, itt is mintha szintet léptek volna a fejlesztők. Egy DualShock 4-gyel is úton lehet tartani álmaink autóját, ami a „vasárnapi sofőröknek” egyértelműen kulcs a győzelemhez. Nem kell egy profi kormány ahhoz, hogy nyerjünk – persze azzal precízebb egy kicsivel az élmény -, és ezért is csak tapsolni tudok. Az is plusz, hogy egyfajta beépített mérnököt is kapunk, aki más beállítást ajánl attól függően, hogy milyen feedbacket adunk be neki – kezdőknek ez is hasznos lehet.
Motorzaj
Aki a játékban a versenyek alatt zenét keres, nem fog találni. Nincs. A motorzaj, a környezet tökéletesen kárpótol, és ehhez hozzájárul Ben Collins is. Aki esetleg nézte korábban a Top Geart, annak elmondhatom, hogy ő volt The Stig, a rejtélyes bukósisakos sofőr. Nos, Collins szinte mindenhol érthetően, részletesen elmondja, hogy hol mit találunk és mi mire jó. Nem kötelező, de megcsinálták, ráadásul szakértővel, amit szerintem más játék nem nagyon csinált mostanában.
De milyen pályák vannak? – kérdezhetné az olvasó. Egyik kedvencem, Bathurst is benn van. Az ausztrál pálya egyszerre rendelkezik hosszú egyenesekkel, gyors kanyarokkal, sőt, még lejtőre rakott S-kanyarral is. Néhány modern pálya még a régi változatát is felajánlja. Aki a retró monzai pályán körözne, megteheti. Spa? Nosza. Ebben már most elverte a Gran Turismo Sportot, ugyanis 130-nál is több pályavariánssal érkezett a Project CARS 2. Ha a Forza Motorsport 7 nem dob egyet, akkor ebben bizony a Slightly Mad játéka megnyeri a három játék közül a kategóriát.
Karrier
Kis túlzással kétszáz autó, huszonkilenc széria (kilenc „műfajban”), amiben részt vehetünk és ott kezdünk, ahol akarunk, és még gyári pilóták is lehetünk az adott autógyártóval, aminek kocsijával körözünk bőszen. Na, ezzel a játékkal még azok is ellesznek, akik nem nagyon játszanak online (pedig ott is elég szórakoztató és stabil ám), és ez is egy újabb jel a sikerre.
Mert ez a játék sikeres: a kezdeti buktató után aki aszfaltszaggatásra éhezik, a Project CARS 2-vel legalább 15-20 órát eltölthet CSAK OFFLINE, online pedig ki tudja, mennyi élettartama lesz ennek a játéknak.
Kötelező vétel
Bár néhol az alap PlayStation 4 itt-ott nem hozza a stabil 60 FPS-t, PlayStation 4 Pro-val ez jóformán nem hiba, és még pluszban elég klasszul is fest a Project CARS 2, ami minden autós játékrajongónak ajánlott vétel. Ha az 1 kimaradt, ez legyen a polcon. Ha az 1 megvolt, ez is legyen ott, mert ezek után senki sem fog visszamenni az első részhez. Én megelőlegezek neki egy kilencest. Ez ennyire jó lett.
-V-
A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!
Pro:
+ Bárhol elkezdhetjük a karriert
+ Egy halom, egy halom pálya, és az időjárással kiélhetjük vad álmainkat is
+ Szinte mindenben fejlődött az első részhez képest
Kontra:
– Kezdőknek kitartás kell, ugyanis nem nagyon fog segíteni
– Zene versenyek alatt nincs
– Sima PlayStation 4-en nem tökéletes a frame rate
Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: Slightly Mad Studios
Stílus: Autós szimulátor
Megjelenés: 2017. szeptember 22.
Project CARS 2
Játékmenet - 8.9
Grafika - 8.9
Fizika - 9.3
Zene/Audio - 8.3
Hangulat - 9.6
9
SZÉDÜLETES
Az autós szimulátorok között éllovas. Jöhet a Gran Turismo Sport és a Forza 7 - ezt nehéz lesz überelni!