A Dead Space mögött (is) álló csapat stúdiójának ajtajára lakatot tett az Electronic Arts.
Az Electronic Arts Worldwide Studios alelnöke, Patrick Söderlund bejelentette, hogy a többek között a Future Cop: LAPD-t, több James Bond játékot, a Dead Space-szériát és a Battlefield: Hardline-ot fejlesztő Visceral Games „lejtőpályára kerül, majd bezárják”. A Ragtag kódnevű Star Wars játékot átküldik az EA Vancouvernek, ahol már dolgoztak rajta, és a váltással a történetalapú, lineáris kaland helyére is egy „szélesebb élmény” kerül, ami miatt a megjelenést is eltolták a 2019-es üzleti évről.
A közlemény így szól: „Jelenlegi formájában [a Star Wars játék] úgy alakult, hogy egy történeten alapuló, lineáris kalandjáték lett volna. A fejlesztési folyamat során a játék koncepcióját teszteltük a játékosokkal, meghallgatva a véleményüket, hogy mit és hogyan játszanának, szorosan figyelve a [játék]piacon látható alapvető változásokat. Tisztázásra került, hogy egy olyan élményért, amihez a játékosok visszatérnének és sokáig játszanák, módosítanunk kellett a játék tervein. Megőrizzük a kiváló vizualitást, a Star Wars-univerzum hitelességét és a fókuszt, hogy egy ilyen történetet életre keltsünk. Fontos, hogy a játékot átváltoztatjuk egy szélesebb élményre, ami több változatosságot és több tevékenységet ajánl a játékosoknak, ráhajolva a Frostbite engine-ünk képességeire, újragondolva a játék központi elemeit, hogy a játékosok olyan Star Wars-kalandot kapjanak, ami nagyobb mélységet szélességet kínál felfedezésre.”
A Kotakunak a kezébe került egy email, amit Söderlund az alkalmazottaknak kiküldött: „A Worldwide Studiosból szerte érkező fejlesztői csapat átveszi a Ragtag fejlesztését, élen az EA Vancouverrel, ami már dolgozott a projekten. Steve Anthony vezeti ezt a csapatot, és az eddig elvégzett Visceral-munkálatok jelentős részét használni fogjuk – a Ragtag assetjei, amik már fel lettek építve, az új játék alapjaiként szolgálnak.”
Valakiről ugye nem feledkeztünk meg? Amy Hennig, aki korábban az Uncharted-széria rendezője volt, 2014-ben csatlakozott a Visceralhoz! Ezzel kapcsolatban az Electronic Arts szóvivője annyit mondott, hogy „Tárgyalunk Amy-vel a következő lépéséről.” Ez nem tűnik jó jelnek.
Újabb csapatot fejezett le az Electronic Arts – idén már a Mass Effect: Andromedát fejlesztő BioWare Montreal is eltávozott…
Forrás: Electronic Arts, Kotaku, Gematsu