Cory Barlog számára még a gondolat is szomorú, hogy a lineáris játékmenetet rossznak tartják.
A Visceral Games bezárása senkit sem hagyott érzéketlenül. A Visceral fejlesztői közül Brendon Isaiah Bengtson is elismerte, hogy „mindenki le volt döbbenve a cégnél”, amikor az EA közölte, hogy annyi volt a Visceralnak. Az Electronic Arts a lineáris játékmenetre vonatkozó, negatívnak értékelt szavai pedig csak olajként hatottak a tűzre a rajongók között. A vitába bekapcsolódott Corey Balrog, a God of War játékok veterán fejlesztője is, (aki az új rész készítését is irányítja), méghozzá a lineáris videójátékok védelmében szólalt fel.
“Szeretem a lineáris játékokat a single player esetében.” – írta Corey Twitteren. „Elszomorít, amikor a „lineáris” szót negatív értelemben használják.”
Barlog emellett megköszönte a Visceral kreatív fejlesztőit a munkájukért. „A cégetek remek videojátékokat készített, amelyek sokat segítettek a saját munkánkban is. Köszönjük!” – írta Twitteren.
Az EA nemrég jelentette be, hogy a Star Wars-témájú akciókaland, amelyet a Visceral Games fejlesztett az EA Vancouverhez kerül, mely cég egyértelműen más megközelítést tervez majd a játékmenet tekintetében. Azt még nem tudni, hogy Amy Henning, az Uncharted egyik veterán fejlesztője marad-e a csapatban, vagy sem.