Miért a nyílt világú játékokat erőltet az Electronic Arts? Egy ex-BioWare-es elmondja!

Az Electronic Arts elkezdett menni a Ubisoft után a nyílt világú játékokkal… és meg is van rá az indok talán, hogy miért is döntött így a kaliforniai bázisú cég.

A Visceral bezárásával is megtudtuk, hogy a Ragtag kódnevű Star Wars játékot átvette az EA Montreal, hogy egy multis, nyílt világú cím legyen ahelyett, hogy egy egyjátékos, komoly történettel rendelkező projekt legyen. Manveer Heir, aki Mass Effect 3-on és a Mass Effect Andromedán dolgozott a multiplayer részeken játékmenet-tervezőként, elárulta, hogy miért is történt ez a váltás:

„Általánosságban véve több nyílt világú játékot tolnak, és az indoklás annyi, hogy jobban lehet ezeket monetizálni. Miért is érdeklődsz emiatt az Electronic Artsnál? Mikrotranzakciók: kártyacsomagok vásárlása a Mass Effect multiplayerében. Ezért is adtuk ezeket hozzá a 3-hoz – hogyan tudod az embereket rávenni arra, hogy folyamatosan visszajöjjenek a játékhoz ahelyett, hogy „csak” 60-100 órát játsszanak vele?”

Itt szóba kerültek a játékok költségvetése is, ami gyakran túlmegy száz millió dolláron (ez ~26,34 milliárd forint lenne…), és ez nem sok lehetőséget hagy offline/single player címeknek kisebb büdzsével, ugyanis – Heirt idézve – „a kiadók általánosságban csak a legnagyobb profit iránt érdeklődnek a befektetésükből. Ténylegesen nem érdeklődnek az iránt, amit a játékosok akarnak, csak az iránt, amiért ők fizetnének.”

Példaként felhozta a Mass Effect 3 multiplayerében levő mikrotranzakciókat, ami annyi lóvét termelt az Electronic Artsnak, hogy ez a rendszer felbukkant a Dragon Age: Inquisitionben és a Mass Effect: Andromedában is, kiemelve, hogy látta, hogy valaki 15 ezer dollárt (ez majdnem három és fél millió forint…) költött a Mass Effect multis kártyáira…

Szóval ezúttal is igaz: pénz beszél…

Forrás: Eurogamer

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)