Miért nincs több AAA horrorjáték?

A The Evil Within 2 rendezője, John Johanas elárulta, mit gondol az AAA horrorcímek ritkaságának indokának.

A Game Watcher kérdezte meg Johanast, aki azért szembe ment a trendekkel. Nem túlzás: nincs manapság gyakori horrorjáték nagy költségvetéssel.

„Trükkös nagy horrorjátékot csinálni. Rájössz, miközben egy AAA horrorjátékot csinálsz nagyobb grafikával, hogy nem áll össze az egész az utolsó pillanatig. Trükkös hatékonyan kikalkulálni a dolgokat, és ez még inkább érvényes a horror műfajra, mivel az olyan élményt alkot, amiben nincsenek szünetek. A kockázat nagyobb. Megvan a tapasztalatunk, amivel valamelyest csökkenthetjük a kockázatot, de ez egy ijesztő feladat azoknak, akik nem jártasak a műfajban és AAA horrorjátékot kell készíteniük.” Hozzátette, hogy az indie stúdiók és azok munkássága (Outlast, Observer, Amnesia) továbbviszi legalább a műfaj lángját, még ha nem is fognak több milliós példányszámban fogyni.

Szóval kockázatos, drága, és rendezőtől függően gyenge minőségű lehet egy AAA horrorcím, ami miatt nincs olyan sok belőlük mint mondjuk másfél évtizede. Itt is a pénz beszél…

Forrás: PC Gamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu