A The Evil Within 2 rendezője, John Johanas elárulta, mit gondol az AAA horrorcímek ritkaságának indokának.
A Game Watcher kérdezte meg Johanast, aki azért szembe ment a trendekkel. Nem túlzás: nincs manapság gyakori horrorjáték nagy költségvetéssel.
„Trükkös nagy horrorjátékot csinálni. Rájössz, miközben egy AAA horrorjátékot csinálsz nagyobb grafikával, hogy nem áll össze az egész az utolsó pillanatig. Trükkös hatékonyan kikalkulálni a dolgokat, és ez még inkább érvényes a horror műfajra, mivel az olyan élményt alkot, amiben nincsenek szünetek. A kockázat nagyobb. Megvan a tapasztalatunk, amivel valamelyest csökkenthetjük a kockázatot, de ez egy ijesztő feladat azoknak, akik nem jártasak a műfajban és AAA horrorjátékot kell készíteniük.” Hozzátette, hogy az indie stúdiók és azok munkássága (Outlast, Observer, Amnesia) továbbviszi legalább a műfaj lángját, még ha nem is fognak több milliós példányszámban fogyni.
Szóval kockázatos, drága, és rendezőtől függően gyenge minőségű lehet egy AAA horrorcím, ami miatt nincs olyan sok belőlük mint mondjuk másfél évtizede. Itt is a pénz beszél…
Forrás: PC Gamer