Ryozo Tsujimoto, a sorozat producere szerint nem illenek bele ebbe a műfajba.
A GameSpot interjút készített Ryozo Tsujimoto-val, a Monster Hunter sorozat producerével, amelyben arról beszélt, hogy a loot boxok nem illenek bele a Monster Hunter World jelenlegi modelljébe.
„Szerintem a Monster Hunternek már egy nagyon tiszta és világos jutalomrendszere van: amikor megölsz egy szörnyet, nem tudod, hogy konkrétan mit fogsz cserébe kapni. Van olyan ritka kincsek, amelyek sohasem jutnak a birtokodba, illetve olyanok is, amelyekre nincs is szükséged, mert már egy csomó van belőlük nálad.” – magyarázta Tsujitimoto. „Rengeteg jutalom is jár a küldetésekért, egyesek közülük standard jutalmas, mások véletlenszerűek és kisebb, vagy nagyobb a lehetősége, hogy megkapjuk ezeket.”
„Mindez tehát azt jelenti, hogy így is, úgy is kapsz jutalmat, teljesen felesleges az egészbe a mikrotranzakciókat belekavarni. A mi célunk az, hogy az emberek játszanak a játékunkkal, és élvezzék, ahogy elérik az eredményeket, ahelyett, hogy átugranák az egészet és fizetnének a jutalomért.”