Destiny 2 – Nem csak a konzolosoké a világ

PC TESZT – A Destiny 2 PC-s és konzolos verzióinak megjelenése között több mint egy hónap telt el. A Bungie FPS-e egyértelmű kasszasiker volt a kiadó és fejlesztő számára, bár el kell ismerni, hogy a folytatás sem volt igazán, minden ízében tökéletes alkotás. Mindenesetre a PC-s verziót már nagyon várták a „master race” képviselői (a PC-s játékosok). Hogy milyen lett? Annyit előre bocsátok, hogy technikailag egy igen erős, polírozott alkotás, bár meglepő hiányosságokat is találunk a játékban.

 

Nem kevés frusztrációt és csalódást okozott a PC-sek számára, hogy az eredeti Destiny végül (a pletykák ellenére) nem jelent meg PC-re 2014-ben, illetve később sem. Bár sok ellentmondás és a egy-két DLC rosszabb kritikája is kísérte az egyébként igen jó Destiny pályafutását, az általunk is leközölt hírek tömkelegéből azt lehetett leszűrni, hogy a folytatás mindegyik platformon ott lesz a topon. A PS4Pro szerkesztősége már október 24-e óta belemerült ebbe a technikai határok nélküli univerzumba és el kell ismerni, hogy nagyon kellemes meglepetés volt a Bungie shooterjének PC-s „újjászületése”.

A korábban leginkább PC-s címeiről ismert cég egyébként a 2001-es, Xboxos Halo: Combat Evolved konzolos verziója óta „kokettál” a PC-vel: hol megjelenteti rá (Halo, Halo 2 – utóbbit csak évekkel később) játékait, hol úgy ahogy van, kihagyja (Halo 3, Halo 3: Reach, Halo 3: ODST). Mindenesetre a 24-e óta játszható Destiny 2 tökéletesen passzol PC-re, bár az is igaz, hogy a konzolos örökséghez köthető problémák is felmerültek, amelyeket részletesen kifejtek majd ebben a tesztben. A tényleges játékot érintő konkrétabb aspektusokat (történet, játékmenet, grafika, művészeti) most nem fogom részletesen ecsetelni, mert Dante már megtette a saját tesztjében.

A Fény Őrzői

A első Destiny-nek talán az volt a legnagyobb hiányossága, hogy történet egyszerre volt faék egyszerűségű, hiányos, a DLC-kkel ugyanakkor sokszor feleslegesen és rosszul kavarták meg. A második résznek sincs igazán átütő erejű sztorija, de sok tekintetben sokkal gördülékenyebb, érdekesebb. Minden az idegen lények seregéből álló Vörös Légió csapásával kezdődik, amely teljesen lerombolja a Tornyot és majdnem teljesen kiírtja az Őrzőket. Ez a fordulat persze leginkább ürügy arra nézve, hogy a Bungie a feje tetejére állítsa a korábbi felállást és úgy tudja azért folytatni az események láncolatát, hogy a meglévő karakterek és az univerzum alapjai megmaradjanak.

Amitől mégis sokkal inkább működik a Destiny 2 narratívája, az az egyszerű tény, hogy a Bungie-nek most már nem kell azzal foglalkoznia, hogy az alapokat megteremtse, hanem jobban fókuszálhat a történetre. Ezt kétféle módon teszik: egyrészről az átvezető mozikon keresztül, amelyekben a hősök kétségbeesett küzdelmét láthatjuk, majd azt a folyamatot, hogy szembesszálnak a Caballal, a másik oldalon pedig az agresszív idegen lények a saját motivációikat ecsetelik. Nem beszélhetünk Arthur C. Clarke, vagy Frank Herbert színvonalú sztoriról, de sokkal színvonalasabb, mint az első rész.

A küldetések struktúrája sok tekintetben megegyezik az első részével, de most sok „Kalandoknak” nevezett másodlagos küldetéssorozatról beszélhetünk, amelyek igazán feldobják a játék egészét, épp azzal, kicsit másféleképpen közelítik meg a főmissziókat. A küldetésekről is részletesen Dante cikkében olvashattok.

Amit azóta konzolon, PC-n is egyaránt már ennyi idő távlatában látunk, hogy bizonyos küldetések olyan alapszintű MMO-struktúrát feltételeznek, mintha a Bungie teljesen kezdőnek tekintené a játékosokat, akik életükben be sem töltötték a World of Warcraftot, vagy más MMORPG-ket: „ölj meg 10 elit Fallent ezzel a fegyverrel!”, vagy „ölj meg ötven ellenséget géppuskával, miközben a levegőben vagy!”. Jaj, ezeket hagyjuk már…

Engem még személy szerint nagyon zavar az is, hogy most is ugyanazt a három választható fajt kapjuk, és attól, hogy kicsit részletesebben kidolgozottak (külső, grafika, animáció) ez a három nemcsak édeskevés, de másodszorra már kifejezetten pofátlanság ugyanezekkel előhozakodni – különösen azok számára, akik már játszottak a Destiny-vel.

Egy új horizont

Ha valamit már megszokhattunk ettől a cégtől, az a tény, hogy a belsőnézetes akciót remekül kidolgozták benne. Bár az AI annyira nem perfekt, mint a Halo-sorozat szingli hadjárataiban, ugyanakkor sok pálya kidolgozása emlékeztet a Bungie epikus játéksorozatára.

Persze ez a minimum, amelyet a Bungie-tól elvárhatunk, ez milyen mértékben fejlődött PC-n? A PC-s verzión a Vicarious Visions csapata (Crash Bandicoot N. Sane Trilogy) is segédkezett, így talán nem is meglepő, hogy az utóbbi idők egyik legjobb PC-s portját kaptuk a kezünk közé, technikai, grafikai és optimalizációs téren egyaránt.

Elsőre talán meglepőnek tűnhet, hogy a Battle.neten keresztül játszható a Destiny 2 is, de lévén az Activision már régóta a Blizzard birtokosa, így végül is érthető, hogy a multicég kihasználja a Blizzard által már ezeréve használt és alaposan „bejáratott”, javított rendszert. Végül ezáltal a közös kezelőfelületnek köszönhetően a Blizzard által fejlesztett Overwatch, Diablo III, Heroes of the Storm, vagy más játékok rajongóit is átcsábíthatja a Destiny 2-höz és ez persze fordítva is igaz.

Vedd fel a szemüveged: HD-n és 4K-n messze részletesebb a grafika!

Kár is lenne tagadni: amiért engem is átcsábított PS4-ről a Destiny 2, az az egyértelműen klasszisokkal szebb grafika – ráadásul a remek optimalizációnak köszönhetően mindezt mindent maximumra állítva. Már az általam használt konfiguráción: egy GTX 1060-nal i5 4460 3.2GHz-es processzorral és 8GB RAM-mal felvértezett PC-n is minden maximumra tudtam belőni, akár HD-n, vagy 4K-n is 60 közeli fps körüli képfrissítés fogadott. Ezt a legtöbbször még az sem befolyásolta, amikor a képernyőn a szélrózsa minden irányában mozgott, robbant minden, több ellenségtől is körülvéve. Grafikai téren tehát remek optimalizációról beszélhetünk. A képminőség pedig elsőrangú, a textúrák tűélesek, a karakterek, a speciális effektusok, az elképesztő: az általam korábban „mezei” PS4-en tesztelt verzió köszönőviszonyban sincs a PC-sel ezen a téren. Művészi téren is elismerést érdemel a játék, egyedül amiatt lehet kárhoztatni a játékot, hogy alig találunk új lényeket benne.

Sajnos nem minden tekintetben ilyen rózsás a helyzet az irányítással kapcsolatban. Bizonyos gamepadra kiosztott akciókról átültetett billentyűlenyomások kombinációk valahogy nem mindig logikusan, vagy kényelmesen lettek megoldva. Én emiatt is maradtam a gamepados irányításnál (illetve azért is, mert konzolon már megszoktam) és egyáltalán nem bántam meg. Persze át is konfigurálhatjuk a billentyűleosztást, viszont amikor két külön osztály képességeiről beszélünk, bizonyos esetekben logikusabbnak és kényelmesebbnek tűnne, amikor egyetlen billentyűre többféle akciólehetőséget is konfigurálunk, ezt viszont csak úgy tudjuk megoldani, ha egy XML fájlban buherálva átírogatjuk.

De vannak még más kényelmetlenségek is. Gratulálni szeretnél az ellenségnek egy Crucible meccs utána? Nem lehet, mert nincs mindkét csapat számára nyitott csatorna. Megláttál valakinél egy szuper fegyvert és meg akarod kérdezni, hogy honnan szerezte? Ahhoz, hogy lássa az üzenetedet, először fel kell vennie barátnak. (Még gyengébb ez a rendszer, mint a Facebooké, pedig az is ritka idióta.) Olyan játékmenetet videón rögzítő, vagy grafikát gyorsító rendszereket szeretnél használni, mint a Discord, Fraps, Afterburner? Á-á, nem szabad! Tiltva van!

Hogy ismét pozitívabb vizekre evezzek: az audiórész egész egyszerűen elsőrangú, mind a hangok, robbanások, vagy az epikus soundtrack tekintetében. A hangokhoz PC-n beállítottam a Windows Sonic térhatású rendszert, amelynek köszönhetően a szélrózsa minden irányából rám támadó lények hörgései, süvöltései nagyszerű térhatásban tudnak érvényesülni.

Most már a PC-seknek is ez a „Sorsa”?

Ezáltal, hogy a Destiny 2 megjelent PC-re is, már majdnem jelentősebb platformon tiszteletét tette (a Switch sikere egyértelmű, de az Activision egyelőre ezt a konzolt még ignorálja). Annyi kiváló cím jelent meg idén, hogy nem valószínű, hogy a  lesz az év játéka, az viszont biztos, hogy eladások tekintetében ott lesz az élmezőnyben, sőt, talán ez a játék is győzedelmeskedik majd. Már csak Szabadidő DLC-ket kellene kiadni a cégeknek, hogy ennyi nagyszerű cím mellett minden játékra legyen az embernek ideje…

-BadSector-

Pro:

+ Nagyon sok mindent kijavítottak az első rész hibáiból
+ A Kalandok és a Public Eventek nagyon feldobják a játékot
+ Nagyszerű optimalizáció és remek grafika magas beállításokon is

Kontra:

– Sokszor önismétlő
– Ugyanaz a három új kaszt és faj?! Nem is érti az ember…
– Destiny 1.5 feeling


Kiadó: Bungie

Fejlesztő: Activision

Műfaj: First-Person Shooter

Megjelenés: 2017. október 24.

Destiny 2

Játékmenet - 8.1
Grafika - 8.6
Történet - 6.8
Zene/Audio - 9.2
Hangulat - 8.3

8.2

KIVÁLÓ

Ezáltal, hogy a Destiny 2 megjelent PC-re is, már majdnem jelentősebb platformon tiszteletét tette (a Switch sikere egyértelmű, de az Activision egyelőre ezt a konzolt még ignorálja). Annyi kiváló cím jelent meg idén, hogy nem valószínű, hogy a lesz az év játéka, az viszont biztos, hogy eladások tekintetében ott lesz az élmezőnyben, sőt, talán ez a játék is győzedelmeskedik majd. Már csak Szabadidő DLC-ket kellene kiadni a cégeknek, hogy ennyi nagyszerű cím mellett minden játékra legyen az embernek ideje…

User Rating: 3 ( 1 votes)

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu