A Respawn nem tart a kreatív szabadsága elvesztésétől

Az Electronic Arts meg cáfolja a kiadót érő vádakat a Star Wars: Battlefront II tükrében, amire jött is egy válasz a Reddites matekozóktól. Erős kezdés ez az EA-tól a hétre…

A Respawn-t a múlt héten vásárolta fel az Electronic Arts. A korábban az Infinity Wardnál dolgozó Jason West és Vince Zampella által alapított cég tehát már az EA alá tartozik, ami nem jó ómen azok után, hogy a kiadó nem is olyan rég zárta be a Visceral Gamest. A Respawn vezérigazgatójaként tevékenykedő Zampella ezt nyilatkozta a VentureBeatnek:

„Aggódnod kell a cég alapjai és biztonsága miatt. Hogyan jutsz el az új játékokhoz, miközben karbantartod a régieket? Én nem félek – szerintem a kreatív szabadságunk még mindig megvan, szóval mindenféleképpen jól jártunk. Végső soron ez egy szerződés az Electronic Artsszal: jól kell együttműködnünk és az nem változik. Végül is az üzenetem az, hogy mi még mindig a Respawn vagyunk és ugyanolyan játékokat fogunk készíteni, mint az EA-felvásárlás előtt, csak remélhetőleg jobban. Akárki, aki a Respawn rajongója, bíznia kell bennünk abban, hogy amit csinálunk, az a Respawn és a játékaink érdekében a legjobb döntés. Mindent, és annál többet is szeretnénk nyújtani a rajongóinknak a múlthoz képest.”

Ezzel kapcsolatban Patrick Söderlund, az Electronic Arts felelős alelnöke is nyilatkozott: „Ha az Electronic Artsnál például a DICE, a BioWare vagy az EA Vancouver stúdiójának dolgozol, mindegyik stúdiónak megvan a kreatív szabadsága és integritása. Ezek eltérő kultúrájúak eltérő helyszíneken, és emiatt hoznak össze jó játékokat. Mi nem vagyunk érdekeltek ennek megváltoztatásában – azt akarjuk megőrizni, ami jó. Az egyik indok a Respawn felvásárlása mögött maga a Respawn volt, és nem lenne okos döntés részünkről megváltoztatni bármit is rajtuk.”

De a játékok megváltoztatása az egyre erősebb monetizáció irányába, az persze oké. A Need For Speed: Payback (aminek tesztje itt olvasható… előjáróban annyit mondanánk, hogy a ló és annak a túloldala…), illetve a Star Wars: Battlefront II is lootboxol. Utóbbi esetében a hétvégén már írtunk arról, hogy valaki a Redditen kiszámolta, mennyi ideig tartana grindolni egy lootboxot vagy egy karaktert.

Ezzel kapcsolatban a Sean névre hallgató egyik fejlesztő a Twitteren azt válaszolta, hogy erősen tévednek a reddites számítások, hozzátéve, hogy nem adott több információt a fejlesztőkhöz képest (mondjuk ezt elég könnyen cáfolni lehetne…), aztán azt is mondta, hogy a Battlefront II erősen nem pay-to-win, mivel simán játékkal is meg lehet nyitni a dolgokat is – csakhogy ezt a mobilos P2W címek esetében is meg lehet csinálni, de azok attól függetlenül is ezt a jelzőt kapták… és ami még érdekes, hogy a 60 ezer kredit/hős számítás ellenére a játék weboldala csak tízezret ír (sőt, a tesztelők is ilyen számokkal találkoztak), ami azért felettébb érdekes…), ami jó, lehatodolná a 40 órát, ami 6,5 óra lenne. Mondjuk az már korrekt, de mi inkább várnánk a játék november 17-ei PlayStation 4/Xbox One/PC megjelenéséig…

Vagy nem! Egy másik Reddit-bejegyzés szerint ha csak a legdrágább kristálypakkot vennénk meg, 2100 dollárba (~600 ezer forint…) kerülne mindent megszerezni az ehhez szükséges 3111 lootboxból, amit pusztán játékkal 4528 (!!!) óra lenne megszerezni. 4528…?! Az megállás nélkül majdnem 189 nap. Normális…?

Forrás: VentureBeat, WCCFTech, Reddit

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu