Az Electronic Arts meg cáfolja a kiadót érő vádakat a Star Wars: Battlefront II tükrében, amire jött is egy válasz a Reddites matekozóktól. Erős kezdés ez az EA-tól a hétre…
A Respawn-t a múlt héten vásárolta fel az Electronic Arts. A korábban az Infinity Wardnál dolgozó Jason West és Vince Zampella által alapított cég tehát már az EA alá tartozik, ami nem jó ómen azok után, hogy a kiadó nem is olyan rég zárta be a Visceral Gamest. A Respawn vezérigazgatójaként tevékenykedő Zampella ezt nyilatkozta a VentureBeatnek:
„Aggódnod kell a cég alapjai és biztonsága miatt. Hogyan jutsz el az új játékokhoz, miközben karbantartod a régieket? Én nem félek – szerintem a kreatív szabadságunk még mindig megvan, szóval mindenféleképpen jól jártunk. Végső soron ez egy szerződés az Electronic Artsszal: jól kell együttműködnünk és az nem változik. Végül is az üzenetem az, hogy mi még mindig a Respawn vagyunk és ugyanolyan játékokat fogunk készíteni, mint az EA-felvásárlás előtt, csak remélhetőleg jobban. Akárki, aki a Respawn rajongója, bíznia kell bennünk abban, hogy amit csinálunk, az a Respawn és a játékaink érdekében a legjobb döntés. Mindent, és annál többet is szeretnénk nyújtani a rajongóinknak a múlthoz képest.”
Ezzel kapcsolatban Patrick Söderlund, az Electronic Arts felelős alelnöke is nyilatkozott: „Ha az Electronic Artsnál például a DICE, a BioWare vagy az EA Vancouver stúdiójának dolgozol, mindegyik stúdiónak megvan a kreatív szabadsága és integritása. Ezek eltérő kultúrájúak eltérő helyszíneken, és emiatt hoznak össze jó játékokat. Mi nem vagyunk érdekeltek ennek megváltoztatásában – azt akarjuk megőrizni, ami jó. Az egyik indok a Respawn felvásárlása mögött maga a Respawn volt, és nem lenne okos döntés részünkről megváltoztatni bármit is rajtuk.”
De a játékok megváltoztatása az egyre erősebb monetizáció irányába, az persze oké. A Need For Speed: Payback (aminek tesztje itt olvasható… előjáróban annyit mondanánk, hogy a ló és annak a túloldala…), illetve a Star Wars: Battlefront II is lootboxol. Utóbbi esetében a hétvégén már írtunk arról, hogy valaki a Redditen kiszámolta, mennyi ideig tartana grindolni egy lootboxot vagy egy karaktert.
Ezzel kapcsolatban a Sean névre hallgató egyik fejlesztő a Twitteren azt válaszolta, hogy erősen tévednek a reddites számítások, hozzátéve, hogy nem adott több információt a fejlesztőkhöz képest (mondjuk ezt elég könnyen cáfolni lehetne…), aztán azt is mondta, hogy a Battlefront II erősen nem pay-to-win, mivel simán játékkal is meg lehet nyitni a dolgokat is – csakhogy ezt a mobilos P2W címek esetében is meg lehet csinálni, de azok attól függetlenül is ezt a jelzőt kapták… és ami még érdekes, hogy a 60 ezer kredit/hős számítás ellenére a játék weboldala csak tízezret ír (sőt, a tesztelők is ilyen számokkal találkoztak), ami azért felettébb érdekes…), ami jó, lehatodolná a 40 órát, ami 6,5 óra lenne. Mondjuk az már korrekt, de mi inkább várnánk a játék november 17-ei PlayStation 4/Xbox One/PC megjelenéséig…
Vagy nem! Egy másik Reddit-bejegyzés szerint ha csak a legdrágább kristálypakkot vennénk meg, 2100 dollárba (~600 ezer forint…) kerülne mindent megszerezni az ehhez szükséges 3111 lootboxból, amit pusztán játékkal 4528 (!!!) óra lenne megszerezni. 4528…?! Az megállás nélkül majdnem 189 nap. Normális…?
Forrás: VentureBeat, WCCFTech, Reddit