Már Franciaország és a Lucasfilm is reagált a helyzetre. Ebből nem fog egykönnyen győztesen kijönni az Electronic Arts…
A hétvége folyamán tovább haladt az Electronic Arts (innentől EA-ra rövidítjük) szituációja a lootboxokkal, ami két novemberben megjelent játékát, a Need For Speed: Paybacket és a Star Wars: Battlefront II-t érinti. Először tegyük félre az útból az autós játékot: a Ghost Games módosít a fejlődési rendszeren, olvasható a Redditen: több reputációt (REP) és kreditet kapunk a versenyek után, a Bait dobozokban több REP és kredit található, egy Roaming Racer elleni verseny szintén többet ad ezekből, a Shipmentekben nagyobb gyakorisággal bukkan fel az Air Suspension és ha nem első helyen végzünk a futamokon, akkor is több jutalmat kapunk. Mindegy, haladjunk…
Egy francia szenátor, Jerome Durain levelet írt a francia szerencsejátékokat felügyelő hatóságnak, amit közzé is tett Twitteren – bár pozitívnak tekinti a játékokat és az eSportot a kulturális és gazdasági fejlődés miatt, a lootboxok (és itt megemlíti a Star Wars: Battlefront II-t) és a mikrotranzakciók a játékipar fejlődésének egyik kérdéses aspektusának tekinthetők, és szerinte az iparra rossz hatással lehetnek. Durain nem tett javaslatot, de kiemelte, hogy ha csak kozmetikai tárgyakat tartalmaznak csak a dobozok (lásd Overwatch), az nem pay-to-win megközelítésüek, mint amit az új Csillagok Háborúja játék részben bevetett, és ráadásul egyfajta szerencsejátéknak nevezte a benne feltűnő lootboxokat. A levelet 16-án írta, de feltehetőleg azelőtt, mikor is az EA kilőtte a monetizációt (ideiglenesen…) a Battlefront II-ből.
Már a Lucasfilm is reagált a mikrotranzakciókra, és meglepő választ adtak a Washington Postnak: „A Csillagok Háborúja mindig is a rajongókról szólt – mindegy, hogy a Battlefront II-ről vagy bármelyik más élményről van szó, ők vannak az első helyen. Ezért támogatjuk az EA döntését, miszerint ideiglenesen eltávolították a játékon belüli vásárlás lehetőségét, mert így a rajongói panaszokra reagáltak.” Lehet viszont, hogy az egész eltávolítását a Disney, a Star Wars tulajdonosa kérte, ami nem lenne meglepő.
Evan Wingren, a KeyBank Capital Markets egyik elemzője, aki a játékokkal és eSporttal foglalkozik, úgy véli, hogy az egészet csak túlreagáljuk és a játékoknak drágábbnak kellene lennie, írja a CNBC: „[…] Ahogy az EA a SWBFII rajtját kezelte, gyenge volt, ennek ellenére a mikrotranzakciók rövidtávú felfüggesztését csak ideiglenes kockázatnak tekintjük. A játékosok nem fizetnek túl sokat, hanem túl keveset (és mi játékosok vagyunk)… ez a történet egy túlreagálás volt, mivel magába foglalja az EA-t, a Star Warsot, a Redditet, és bizonyos purista játékzsurnalisztákat/médiumokat, akik nem szeretik a mikrotranzakciókat.
Ha hátralépsz egyet és megnézed az adatokat, egy órányi videojáték-tartalom még mindig az egyik legolcsóbb szórakoztatási forma. A mennyiségi elemzés azt mutatja, hogy a kiadók viszonylag alacsony összeget kérnek a játékosoktól, és talán emelniük kellene ezt. A népszerű sajtó általi narratíva kényelmetlensége ellenére ha szereted a Star Warsot és átlagos rátával játszol játékokat, jó ötlet kihagyni a filmet és játszani [a Battlefront II-vel] az ár/érték arány miatt.”
Na még csak az kéne, hogy 80 euróba (ami errefelé 26-27 ezer forint lenne) kerüljön egy játék…
Forrás: Reddit, Twitter, GameSpot, Washington Post, Wall Street Journal, GamesIndustry, CNBC