Tovább gyűrűzik az Electronic Arts lootbox-katasztrófája – drágább játékok lesznek ebből?

Már Franciaország és a Lucasfilm is reagált a helyzetre. Ebből nem fog egykönnyen győztesen kijönni az Electronic Arts…

A hétvége folyamán tovább haladt az Electronic Arts (innentől EA-ra rövidítjük) szituációja a lootboxokkal, ami két novemberben megjelent játékát, a Need For Speed: Paybacket és a Star Wars: Battlefront II-t érinti. Először tegyük félre az útból az autós játékot: a Ghost Games módosít a fejlődési rendszeren, olvasható a Redditen: több reputációt (REP) és kreditet kapunk a versenyek után, a Bait dobozokban több REP és kredit található, egy Roaming Racer elleni verseny szintén többet ad ezekből, a Shipmentekben nagyobb gyakorisággal bukkan fel az Air Suspension  és ha nem első helyen végzünk a futamokon, akkor is több jutalmat kapunk. Mindegy, haladjunk…

Egy francia szenátor, Jerome Durain levelet írt a francia szerencsejátékokat felügyelő hatóságnak, amit közzé is tett Twitteren – bár pozitívnak tekinti a játékokat és az eSportot a kulturális és gazdasági fejlődés miatt, a lootboxok (és itt megemlíti a Star Wars: Battlefront II-t) és a mikrotranzakciók a játékipar fejlődésének egyik kérdéses aspektusának tekinthetők, és szerinte az iparra rossz hatással lehetnek. Durain nem tett javaslatot, de kiemelte, hogy ha csak kozmetikai tárgyakat tartalmaznak csak a dobozok (lásd Overwatch), az nem pay-to-win megközelítésüek, mint amit az új Csillagok Háborúja játék részben bevetett, és ráadásul egyfajta szerencsejátéknak nevezte a benne feltűnő lootboxokat. A levelet 16-án írta, de feltehetőleg azelőtt, mikor is az EA kilőtte a monetizációt (ideiglenesen…) a Battlefront II-ből.

Már a Lucasfilm is reagált a mikrotranzakciókra, és meglepő választ adtak a Washington Postnak: „A Csillagok Háborúja mindig is a rajongókról szólt – mindegy, hogy a Battlefront II-ről vagy bármelyik más élményről van szó, ők vannak az első helyen. Ezért támogatjuk az EA döntését, miszerint ideiglenesen eltávolították a játékon belüli vásárlás lehetőségét, mert így a rajongói panaszokra reagáltak.” Lehet viszont, hogy az egész eltávolítását a Disney, a Star Wars tulajdonosa kérte, ami nem lenne meglepő.

Evan Wingren, a KeyBank Capital Markets egyik elemzője, aki a játékokkal és eSporttal foglalkozik, úgy véli, hogy az egészet csak túlreagáljuk és a játékoknak drágábbnak kellene lennie, írja a CNBC: „[…] Ahogy az EA a SWBFII rajtját kezelte, gyenge volt, ennek ellenére a mikrotranzakciók rövidtávú felfüggesztését csak ideiglenes kockázatnak tekintjük. A játékosok nem fizetnek túl sokat, hanem túl keveset (és mi játékosok vagyunk)… ez a történet egy túlreagálás volt, mivel magába foglalja az EA-t, a Star Warsot, a Redditet, és bizonyos purista játékzsurnalisztákat/médiumokat, akik nem szeretik a mikrotranzakciókat.

Ha hátralépsz egyet és megnézed az adatokat, egy órányi videojáték-tartalom még mindig az egyik legolcsóbb szórakoztatási forma. A mennyiségi elemzés azt mutatja, hogy a kiadók viszonylag alacsony összeget kérnek a játékosoktól, és talán emelniük kellene ezt. A népszerű sajtó általi narratíva kényelmetlensége ellenére ha szereted a Star Warsot és átlagos rátával játszol játékokat, jó ötlet kihagyni a filmet és játszani [a Battlefront II-vel] az ár/érték arány miatt.”

Na még csak az kéne, hogy 80 euróba (ami errefelé 26-27 ezer forint lenne) kerüljön egy játék…

Forrás: Reddit, Twitter, GameSpot, Washington Post, Wall Street Journal, GamesIndustry, CNBC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu