Ami pedig a saját eladásaikat illeti, Kazuhiko Takeda, a Sony üzleti tervezéssel megbízott vezetője azt szeretné, ha a felhasználók „folyamatosan fizetnének a tartalomért.”
Bár Takeda bizakodik a tervszámokat illetően, azt el kell ismernie, hogy nem söpörhetik le a rivális Nintendo Switch sikerét, amely hatalmas rajongói bázist vonzott magához a videojáték világában.
„Egyelőre bizakodhatunk, hogy 630 milliárd yen bevételre vonatkozó tervszám teljesítve lesz, de még a legerősebb szektoraink eladásaiban is azért akadnak problémák, a legnagyobb veszélyt pedig azt jelenti, hogy az eladásaink „intenzitását” elveszítjük”. – nyilatkozta a Sony igazgató.
„Bár a PlayStation 4 eladások még mindig erősek a karácsonyi szezon előtt, de nem söpörhetjük le az asztalról, hogy a Nintendo Switch rengeteg vásárló figyelmét szintén felkeltette.” – nyilatkozta a sajtónak Takeda. Éppen ezért a Sony nagy hangsúlyt akar fektetni a jövőben arra, hogy a tartalomért folyamatosan fizessen a PlayStation vásárló, például az olyan előfizetési modelleken keresztül, mint például a már meglévő PlayStation Plus, vagy egyes országokban a PlayStation Now. A tartalom pedig egyelőre még nem a Nintendo Switch erőssége, bár egyre erőteljesebben jön fel a kis gép ezen a téren is.
Ami pedig a Japán piacot illeti, nem csekély mértékben zárkózott fel a Nintendo Switch a Sony PlayStation 4-hez: már 2.5 milliót adtak el belőle a szigetországban, miközben ott eddig 5.5 millió PS4 kelt el, ami azért nagyon szép eredmény, mert míg a PS4 már 2013 decembere óta kapható, addig a Switch még csak idén, március 3-án került a boltokba.