Hideo Kojima több újdonságot is elárult a számunkra még mindig érthetetlen The Game Awards-trailer után.
Az IGN-nel beszélgetett el a Death Stranding rendezője, aki elárulta, hogy a játék egyik témája az élet és a halál, és ha meghalunk, az nem jelenti azt, hogy vége lenne. Sam (Norman Reedus) víz alatti világban való felkelése Kojima szerint azt jelenti, hogy meghalt, ugyanis ide kerülnek a pacsker feldobásakor a karakterek. Ezt a területet belső nézetben felfedezhetjük Sam egyedi képessége miatt – testen kívüli élményként tárgyakat gyűjthet. Kojima szerint ez a „Continue” képernyő a visszaszámlálóval a saját elképzelésében.
A visszatérésünkkor a halálunk utáni időpontban leszünk – erre példa a trailerben a kráter jelenléte. Karaktertől függően többet is láthatunk majd belőlük Kojima szerint. Azt is elárulta, hogy a trailerben látott eső nem evilági (ezért nő egy másodperc alatt ki egy növény, ezért korosodik meg bárki, akire ráhull) – a neve Timefall, és Kojima szerint Sam (aki azért sír, mert „akkor épp elég szomorú”) egyedi helyzetben van ezzel kapcsolatban. Azt is elmondta, hogy a ruháján látható Porter mögötti gondolatban (miszerint a családneve vagy foglalkozása lehet) van némi igazság, de nem teljesen.
A baba (első trailer: vízpartra mosva, második: csőben, harmadik: Sam nyelőcsövében…) ugyanaz mindhárom videóban, és a játék mechanikájához és történetéhez egyaránt kötődik. A karakterekhez kötődő robotkaroknak van neve, de ez nem lett elárulva, de az gyanús, hogy akihez a baba került, akkor ezek életre keltek. A harmadik videó rövid idővel a prológus után játszódik, a SAG-AFTRA sztrájk (ami azóta már véget ért) hátráltatta a motion capture és szinkronmunkálatokat, és Kojima azt is elmondta, hogy bár úgy tűnik, hogy az utóbbi egy évet jóformán utazással és semmittevéssel töltötte, a lehető legjobb időpontra vár a játékmenet bemutatásával. (Vagy csak az E3-ra készülnek, mert még korai állapotú a fejlesztés…)
Az idei fejlesztésről Kojima elárulta, hogy a Guerrilla Gamestől kölcsönzött Decima engine-t főleg a jelenetekben használják másutt, és emiatt gyakran kikérik a véleményüket. Azt is elmondta még, hogy sok AAA játék 3-5 évnyi fejlesztési időt igényel, de volt olyan is, ami 10-et, és ezért is nem nagyon mesél nyilvánosan a Death Strandingről, amiről végül annyit mondott, hogy ha most még zavaróan bonyolultak a trailerek, nem kell félni, mert mindennek értelme van és a végén összeáll a kép.
A Death Stranding jelenleg PlayStation 4-re készül. (Meg talán PC-re.)
Forrás: IGN